– Vi registrerte at AI-generatorene skapte hyggeligere bilder og smil på personen i bildet da vi inkluderte en hund, uten at vi måtte endre noe mer i tekstkommandoen, forteller Släger-rådgiver, Hans Peter Hagen.

Ved å legge til ordet «hund», lagde ChatGPT et «hyggeligere» bilde

Släger-duoen fikk seg en overraskelse da de brukte kunstig intelligens i den siste kampanjen.

Publisert

21. desember er årets mørkeste dag, og for mange er dagen ekstra mørk. I år ville dyrebutikkjeden Musti rette en ekstra takk til Røde Kors sine besøksvenner – på både to og fire bein.

Noe de har gjort med en kunstig intelligens-kampanje.

Årets kampanje er en film hvor kunstig intelligens er benyttet for å fremkalle bilder.

Bak kampanjen står Släger, og rådgiverne Hans Peter Hagen og Vetle Andersen. Filmen er laget av Aleksander Naug.

– Vi har lekt oss med de ulike AI-generatorene den siste tiden, og ideen kom til oss som en følge av dette. Vi registrerte nemlig at AI-generatorene skapte hyggeligere bilder og smil på personen i bildet da vi inkluderte en hund, uten at vi måtte endre noe mer i tekstkommandoen, forteller rådgiver Hans Peter Hagen, i en pressemelding.

Kundeansvarlig Andersen, forteller at de har vært heldig med timingen og takker Røde Kors og Musti for at de gikk for et nytt grep.

– Mange har fått øyene opp for kunstig intelligens etter at ChatGPT ble lansert for et par uker siden. Men briefen, ideen og godkjenning fra Musti og Røde Kors kom uka før dette. Ideen er kanskje åpenbar i dag, men det var den slettes ikke da Musti og Røde Kors ga tommel opp. Det var fremoverlent av dem, synes jeg.

Powered by Labrador CMS