Morgenstern skal lansere ny merkevare i Norden
Måtte gjennom en annerledes pitchprosess: – Det var viktig for oss å ikke forelske oss kun i en idé eller et konsept.
– Vi er allerede godt etablert i de nordiske markedene via digitale kanaler, men nå som vi er på vei inn i butikkhyllene hadde vi behov for et konsept som favner hele trakten. TV blir en spesielt viktig kanal for oss, sier Daniel Sandvik, kommersiell direktør i Vitamail, i en pressemelding.
Treffer på alle parametre
Vitamail utvikler og selger merkevarer innen helse- og kosttilskudd på nett i Norden. Nå tar de skrittet inn i hyllene på apotek og helsekost - og Morgenstern har fått jobben med å utvikle et nytt nordisk kommunikasjonskonsept.
– Vi ser verdien av sterke, kreative konsepter for å bygge sterke, distinkte merkevarer. Konseptet Morgenstern har levert, treffer på alle parametre vi satte for oss selv før vi gikk i pitch-prosess med byråene.
Etter en kjemirunde med seks utvalgte byråer, ble tre av disse invitert inn til en honorert pitch. Alf Bendixen bistod i pitchprosessen, som ble lagt opp som et tilnærmet byråsamarbeid med flere veggmøter underveis. Slik kunne både byråer og Vitamail kjenne på hvordan det faktisk ville være å jobbe sammen
– Det var viktig for oss å ikke forelske oss kun i en idé eller et konsept, men at det også ble tatt godt imot av målgruppen. Derfor testet vi også alle løsningene til de tre finalistbyråene.
– En positiv opplevelse
Og til slutt var det Morgenstern som gikk seirende ut av pitchprosessen.
Den nye serien med kosttilskudd er designet av Strømme Throndsen Design, og Alf Bendixen har bistått med utformingen av merkevarearkitekturen.
– Vi jobbet tett sammen gjennom hele prosessen, og fikk selv presentere ideene våre til fokusgruppene. Alt i alt en positiv opplevelse, sier rådgiver i Morgenstern Carina Lladó.
Hun legger til at Morgenstern er glad for å ha fått Vitamail på kundelisten, fordi de er opptatt av kraften i kreativ kommunikasjon – og det har gitt masse energi til hele teamet.
– Det er utrolig motiverende med gode faglige diskusjoner og stort engasjement helt opp i selskapsledelsen. Det gir grobunn for et godt samarbeid. Vi er allerede i gang, og gleder oss til å lansere!