Sophie Iuel blir medeier i Rocket: – Et viktig karriereløft
Kommer fra GroupM som Programmatic Video Lead.
– Jeg er veldig glad for å ta plassen rundt bordet som partner og seniorkonsulent i Rocket. Dette har jeg gledet meg til siden signering før jul, sier Sophie Iuel, i en pressemelding.
Med Iuel inn som partner og seniorkonsulent innen annonsering og partner, styrker markedsføringsbyrået sin programmatisk kompetanse.
– Med hennes erfaring og kunnskap, er vi trygge på at vi har det beste teamet innen annonsering i hele Norge, og vi gleder oss til å se hva vi kan oppnå sammen, sier leder for annonsering i Rocket, Vegard Rohde Garder.
Iuel kommer sist fra stillingen som Programmatic Video Lead i GroupM, og har i tillegg erfaring fra Dentsu og All Digital. Hun stiller med mer enn ti års erfaring innen programmatisk annonsering, og rykker direkte opp som partner i byrået.
– Det å bli medeier er også et viktig karriereløft for meg, sier Iuel.
Hun mener det aldri har vært viktigere å effektivisere mediekjøpene – ettersom mange mediebudsjetter blir mindre.
– Programmatiske kjøp gjør dette mulig, og vil derfor fortsette å kapre andeler fra tradisjonelle direktekjøp. Rekkevidden på on-demand kanaler fortsetter å øke, og det gjør varelageret som tilbys programmatisk også. Podkast og online video i nye formater øker her, og vil bli en essensiell del av mediemiksen for å nå nesten alle målgrupper fremover.
Rocket teller nå ti ansatte, og med Iuel på laget sikter byrået inn mot en dobling i omsetning for 2023, avslører daglig leder, Magnus Strømnes Bøe.
– Det er godt å se at vi følger planen. Fjorårets budsjettnivå ble innfridd og rekruttering av nye medarbeidere går som vi har tenkt.