Team prod tech i Publicis. Fra venstre: Marjolijn De Bont, Susanne Solberg, Joakim Bentsen, Silje Dybedahl og Alyona Storm. Thomas Bjerkeli var ikke til stede da bildet ble tatt.

Publicis setter sammen eget team som skal jobbe med produksjonsteknologi

Teamet skal hjelpe annonsører med å automatisere annonseproduksjon.

Publisert

– Det er et tydelig behov i markedet for en mer innovativ og integrert tilnærming til produksjon og mediekjøp, sier Susanne Solberg, konstituert Director of Operations i Publicis Kitchen, i en pressemelding.

De opplever at annonsører sliter med å treffe målgruppene sine med relevant og effektiv kommunikasjon, noe som fører til at kampanjebudsjetter sløses bort, skriver de.

Med en modell som allerede har sikret en rekke priser for innovasjon og smart bruk av data, har Publicis i over et tiår jobbet mye med dynamisk annonsering og produksjonsteknologi. 

Nå vil de styrke denne posisjonen ytterligere ved å samle sine fremste eksperter på teknologi, kreativitet og media i et nytt tverrfaglig team. 

– Målet er å hjelpe annonsører med å oppnå høyere effekt og kostnadseffektivitet, og kortere leveransetid. Særlig innen retail ser vi at mange aktører trenger rådgivning for å bygge mer effektive, datadrevne markedsføringsprosesser, sier Alyona Storm, Head of Production i Publicis

Den nye satsningen handler ikke bare om teknologi, men også om å hjelpe annonsører med digital transformasjon. 

Særlig innen retail ser Publicis at mange aktører trenger rådgivning for å bygge mer effektive, datadrevne markedsføringsprosesser.

En viktig del av satsningen er KI, som nå spiller en stadig større rolle i produksjonsprosesser. Joakim Bentsen, Head of AI and Innovation i Publicis, ser enorme muligheter i den raske teknologiutviklingen.

– KI muliggjør en helt ny måte å tenke produksjon på. Vi kan automatisere prosesser i en skala som ikke var mulig før – for eksempel produsere tusenvis av filmer basert på hundrevis av filmklipp, optimalisert i sanntid mot ulike målgrupper og kanaler, sier Bentsen.

Teamet i Publicis består av Marjolijn De Bont, Susanne Solberg, Joakim Bentsen, Silje Dybedahl, Alyona Storm og Thomas Bjerkeli.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS