Orkla og ANTI blåser nytt liv i Stratos
Stratos lanserer nå sin splitter nye kommunikasjonsplattform, med nytt design, egen font, en mengde uttak, og en Stratos-ku i full vigør.
Etter en byråkonkurranse rundt nyttår, valgte Orkla Confectionery & Snacks å inngå et samarbeid med ANTI om å utvikle ny kommunikasjonsplattform for Stratos.
Arbeidet er nå ferdig og den første kampanjen går på lufta i disse dager.
– Vi er strålende fornøyde med samarbeidet vi har hatt med ANTI. Det har vært et teamarbeid fra start til slutt, som har resultert i en kommunikasjonsplattform som virkelig bobler av glede! Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Brand Manager, Konrad Skogen.
Kommunikasjonsplattformen består av en helt ny visuell identitet, en helt egen font, og skreddersydde uttak for de fleste mediekanaler.
Se reklamefilmen lenger ned i saken.
– Stratos-kua er en av landets mest ikoniske maskoter og vår klart sterkeste merkemarkør. Nå har hun fått enda mer liv, og en tydeligere rolle – som vi synes kler henne godt, utdyper Skogen.
I tillegg består plattformen av en gøyere utgave av internett, en utendørskampanje drevet av tankekraft, 35 nye merkedager og mye mer – som nordmenn vil bli kjent med utover året.
– Dette er en plattform som bobler av glede! Her har vi ikke bare laget en distinkt innpakning, vi har gitt Stratos en tydelig stemme, som lar oss både engasjere og være konsistente, uavhengig hvor vi møter folk, sier leder for reklame i ANTI, Torstein Drogseth.
Kreativt team i ANTI, Per Erik Jarl og Christian Hygen avslutter:
– Å få mulighet til å jobbe med noe så ikonisk som Stratos er sjelden vare. Vi håper på stor glede der ute for de som møter på ny Stratosk energi – og slag på kassa, selvsagt!
Filmene er regissert av Andreas J. Riiser og produsert av Yess, med et stjernelag av VFX-eksperter på laget. Lydlogo er utviklet av Verdens Sterkeste Mann.
Kampanjen går live onsdag 18 september, på TV, kino, online video, SoMe og utendørs.