Amanda Bahl: En ny rakettsatsing i kommunikasjons-Norge med Hubify
Med en lidenskap for engasjerende historiefortelling og kommunikasjon, er hun klar til å styrke selskapets innflytelse og hjelpe kunder å skinne i Bergen og utover.
– Hubify har kommet som en rakett inn i kommunikasjons-Norge, og jeg er skikkelig glad for å komme til et så ambisiøst og fremoverlent selskap.
Det sier Amanda Sunita Heggen Bahl, Hubify sitt nyeste tilskudd, til KOM24
Som en erfaren journalist og kommunikatør bringer Bahl med seg en lidenskap for å formidle engasjerende historier og informasjon på en måte som treffer rett.
Spennende satsing
– God kommunikasjon er avgjørende for å bli forstått, for å skape relasjoner, tillit, samarbeid og suksess, sier Bahl til KOM24.
– I tillegg er det alltid noe nytt å lære siden feltet er så bredt, og du får møte så mange spennende mennesker og historier, fortsetter hun.
Bahl har vært en ivrig tilskuer fra sidelinjen, og forteller hun har vært grundig imponert over den imponerende faglige dyktigheten til teamet i Hubify.
Hun merker seg spesielt deres utradisjonelle tilnærming, kontinuerlige nyskaping og dedikasjon til å strebe etter å være best. Ikke minst har hun blitt inspirert av den åpne kulturen for kunnskapsdeling som Hubify fremmer.
– Jeg er så heldig at jeg går fra en jobb som har vært veldig givende og lærerik, så det var viktig for meg at når jeg først skulle bevege på meg, måtte det være for de riktige folkene og for et selskap som jeg virkelig tror på. Og her klaffet alt, sier hun.
Bahl legger til at hun er begeistret over å bli en del av teamet og er svært fornøyd med å kunne bidra til den spennende satsingen i Bergen.
Engasjert historieforteller
Som forventet vil Bahl få en nøkkelrolle i Hubify, hvor hun skal styrke andre bedrifter og hjelpe dem med å få deres historier til å skinne.
– Det jeg gleder meg aller mest til er å bli kjent med alle kundene og historiene deres, uttrykker hun.
Selv om det er utfordrende å starte på en ny arbeidsplass og sette seg inn i nye oppgaver og rutiner, minner Bahl oss om at vi alle har vært i den situasjonen før.
Hun har full tillit til at hennes nye kolleger vil støtte henne og være der for å besvare alle spørsmål, selv de mest uvanlige, i oppstartsperioden.
– Gjennom god kommunikasjon kan jeg være med å bidra til positiv utvikling, enten det er gjennom å formidle en engasjerende historie eller informere, sier Bahl.
Vil gi økt synlighet
Tidligere har Bahl vært matjournalist i Bergens Tidende, og for internasjonale restaurantguider som White Guide Nordic. Hun har også vært redaktør for det norske bidraget til verdens første bærekraftige restaurantguide, TL&CC , og vært programleder i Familiekokkene på NRK.
– I Smak av kysten og Matarena har jeg blant annet fått jobbe med å gjøre store og små bedrifter enda mer synlige, og det gleder jeg meg til å jobbe enda mer med hos Hubify, sammen med det dyktige teamet der, sier hun.
De siste fire årene har Bahl vært prosjektleder med kommunikasjonsansvar for Matarena AS. Her hadde hun blant annet ansvar for å følge opp et nasjonalt nettverk med 160 medlemsbedrifter, og kommunikasjonsansvar for store arrangementer som Begen Matfestival, Norsk Siderfestival og Bergen Sjømatfestival.
– Økt synlighet for selskapet og medlemsbedriftene har vært en sterk satsing her, og jeg har fått jobbe med formidling på en rekke plattformer, fra magasinartikler til sjømatinspirasjon på TikTok, forteller hun.