Fra venstre: Gillian Dalslaaen, Chris Wyatt McMillan, Kathrine Saastad, Anniken Volckmar, Kristian Wulfsberg Majer og Nina Mikaelsen. Ikke tilstede: Espen Haugen.
Fra venstre: Gillian Dalslaaen, Chris Wyatt McMillan, Kathrine Saastad, Anniken Volckmar, Kristian Wulfsberg Majer og Nina Mikaelsen. Ikke til stede: Espen Haugen.

Disse kjemper om å bli årets markedsfører og vinne én million kroner

Juryen har topplisten klar. Vinneren stikker av med synlighet med millionverdi.

Publisert

For 25. gang skal MFO dele ut tittelen «Årets Markedsfører» og nå er årets finalister klare. 

– Dette er en høythengende ærespris for markedsavdelinger, sier daglig leder i MFO Ida Cecilie Wille, i en pressemelding.

Hun gleder seg stort til å samle bransjen igjen til en dag med fag, finalister, feiring og mingling på ærverdige Ambassaden i Oslo 6 mars.

Nytt av året er at det denne gang vil kåres en 1., 2. og 3.-plass av de 6 finalistene.

De seks finalistene er Forsvaret, Nille, SATS, Wabba Treats, Storebrand og Freia som alle skal presentere sine caser på konferansen som holdes på Ambassaden den 6. mars.

Tidligere styremedlem hos MFO, Kristian Wulfgang Majer, er også i år Juryleder for en sterk jury. Han jobber til daglig som CEO – Motivation Branding og er imponert over årets søkere:

– Som alle vet var 2024 et krevende år. Dette gjorde juryen ekstra spent på hvilke caser som kom inn og hvilke løsninger de hadde skapt. Topp seks er noen fascinerende gode caser alle bør få med seg. Vi har reposisjoneringer, utfordring av etablerte kategorispråk, små budsjetter, store budsjetter og kommunikasjon som beveger et helt land, sier han. 

For de som gikk videre til topp seks, var det noen fellestrekk:

– Meget god forretningsforståelse, målbevisst bruk av intern og ekstern data, en evne til å trekke ut relevant innsikt, hard prioritering, god kreativitet og effekt. I disse casene ser vi gode eksempler på hvordan i selv tøffe tider finnes det gode løsninger som skaper vekst., sier han.

For fjerde år på rad er premien synlighet til en verdi av en million kroner. Premien skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.

I fjor var det Oda som sikret seg seieren. I årene før det var det Vipps, Bufdir, Tekna og SATS.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS