Amedia henter ny leder for analyse og innsikt
Ørjan Norbom skal styrke Amedia innenfor fagfeltet: – En meget god rekruttering.
– Det finnes allerede et fantastisk kompetent team hos Amedia Salg og Marked som jeg er så heldig å få bli en del av, sier Ørjan Norbom, i en pressemelding.
Han er ny leder for analyse og innsikt hos Amedia.
– Sammen skal vi bidra med gode analysedrevne beslutningsprosesser i hele organisasjonen, samt sørge for at Amedia fortsetter å styrke posisjonen sin som størst på lokalaviser og som landets største utgiver av redaktørstyrte medier. Jeg gleder meg til å bidra med å belyse hvilke positive sider dette har for både leser og annonsør.
Må forstå økosystemet
Norbom kommer sist fra stillingen som kommersiell leder i Fullstakk, og har lang erfaring både fra kunde- og salgssiden. Han har over 20 års erfaring innenfor produktutvikling, salg og organisasjonsutvikling – og hvor innsikt og analyse har vært vesentlige bidrag for stillingene.
– Analyse og innsiktsarbeidet vil fortsette å være bærende for å forstå markedet vi opererer i. Mye handler om å forstå økosystemet man opererer i, innhente, analysere og belyse riktig og nok data som kan brukes til å hjelpe annonsører og byråer til å ta klokere beslutninger og styrke organisasjonen på tvers av produkt, markedsføring, salg og service.
– Drive oss videre
Norbom har tidligere jobbet som merkevaresjef for blant andre merkevarer som Voss Vann og Schwarzkopf. Han har også vært salgssjef i Clear Channel og kommersiell direktør i performance og vekstbyrået Fullstakk.
– Jeg er lidenskapelig opptatt av at effektuttaket i mediene skal bli enklere å forstå enkeltstående eller i samspill med andre. At norske medier finner flere felles måter å rapportere effekt på, ser jeg på som et stort pluss, sier Norbom.
Han begynte i stillingen 2. mai, og skal rapportere til direktør for kommersiell produktutvikling hos Amedia Salg og Marked, Mariell Kversøy Enge.
– Vi er veldig fornøyde med å ha fått Ørjan på plass i organisasjonen vår. Vi satser stort på analyse og innsikt – og med Ørjan får vi en person som både vil styrke, heve og drive oss videre innenfor fagfeltet. Dette er en meget god rekruttering, sier Enge.