Snart skal flipfloppene på og skuldrene ned for Young Lions Print-teamet
Josephine Berntzen og Markus Schrødahl kan snart puste lettet ut og nyte Cannes-sirkuset. Allerede tirsdag leverer de sitt bidrag i Print-klassen.
I år sender Norge seks Young Lions team som skal konkurrere om løver for de som er 30 år eller yngre.
I klassen Print er det Josephine Berntzen og Markus Schrødahl, fra The Oslo Company som vant den norske finalen, og dermed får teste egne ferdigheter i Cannes.
Kaos og adrenalin
Briefen fikk de utdelt mandag og 24 timer senere skal den leveres.
– Det var deilig at vi kunne starte rett på briefen når vi kom ned til Cannes, så slipper vi å ha sommerfugler i magen hele uken. Det er sinnssykt mange som er med, så det blir nok en blanding av kaos og adrenalin når startskuddet går, sier Berntzen, til KOM24.
Hun har planen klar så snart jobben er gjort.
– Da skal flipfloppene på og skuldrene ned. Selv om det ikke er så mange fra Norge som reiser i år, har dagene likevel klart å fylle seg opp.
Schrødahl legger til at han har store forventninger til Cannes-sirkuset.
– Bli solbrent og forkjølet, møte kule folk og forhåpentligvis få masse inspirasjon. Og en fest eller to eller tre, sier han. Det er så mye å sette seg inn i, men jeg skal stupe inn i Cannes-programmet etter tirsdag.
Gir gass
Dette er første gang teamet har vunnet Young Lions, og også første gang de er i Frankrike. Print-vinnerne er de eneste fra Oslo Company som er til stede på rivieraen, og ser fram til konkurransen.
– Alt er mulig, så det er bare å gi gass, sier Schrødahl.
– Hva betyr det å være Young Lions-vinner i byrået, og for videre fremtid?
– Jeg trodde jeg skulle bli den kuleste på kontoret og få mer lønn, men i stedet ble jeg kastet over i TV-avdelingen, spøker han.
Berntzen føler seg inspirert av kategorien.
– Jeg lager alle ideer i print nå.
Veien til Cannes begynte med seier i Gulltusjen, hvor Berntzen og Schrødahl danket ut 74 andre lag. Årets brief var for Flyktninghjelpen, og de fikk skryt av juryen for å vekke oppmerksomhet på en klok og engasjerende måte.
Oslo Company-teamet vant foran TRY og Tante Randi Reklamebyrå.
Young Lions Print arrangeres av Amedia og koordineres av CAPA.