Nasjonalmuseet, Trigger og Amedia stakk av med to gull
Konkurransesesongen er i gang.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I påvente av åpningen av det nye Nasjonalmuseet, tok museet med seg noen av de mest kjente kunstverkene på turné gjennom hele Norge. Hvert verk hadde en lokal tilknytning til stedet det ble utstilt på. Dette var utgangspunktet for innholdet som ble produsert i kampanjen «Kunsten kommer hjem».
Nå har kampanjen vunnet to gull under verdens største konkurranse innen Native Advertising - Native Advertising Awards 2022.
Det kommer det fram av en pressemelding.
Kampanjen «Kunsten kommer hjem» vant gull under årets Native Advertising Awards i kategorien «Best Series of Sponsored Articles». I tillegg danket Nasjonalmuseet ut internasjonale kjemper, og stakk av med seieren i den gjeve kategorien «Brand of the Year».
Bak kampanjen står Trigger, som har hatt det overordnede konseptet og PR-arbeidet, og Amedia Innholdsbyrå som har produsert og distribuert innholdsmarkedsføring i Amedias lokalaviser.
– For oss som jobber med lokal innholdsmarkedsføring, er det utrolig gøy å vinne to gull i en så prestisjetung konkurranse. Vi har lagt mye arbeid i både innhold- og distribusjonsstrategien, i tillegg til design og produksjon av denne kampanjen. Da er det ekstra stas at det blir lagt merke til internasjonalt, sier Marie Kallum, strategisk rådgiver i Amedia Innholdsbyrå i pressemeldingen.