
TRY Opt sikrer seg millionanbud med universitet
Skal hjelpe universitet med å stikke seg ut.
NMBU har i forbindelse med markedsføring primært tilknyttet studentrekruttering, behov for strategisk medierådgivning, medieplanlegging og fysiske innkjøp av annonseplass i mediekanaler tilpasset deres målgrupper.
Formålet med innkjøpene er å få flere søkere til NMBU gjennom å styrke NMBUs merkevare, omdømme og posisjon.
Derfor vil de øke NMBUs synlighet overordnet, tiltrekke seg oppmerksomhet, bygge kjennskap og kunnskap til og om universitetet og dets tilbud.
Med mer strategisk medieplassering ønsker de å ta en tydeligere utfordrerrolle til de større og mer kjente universitetene i markedet for utdanning.
Jobben som har en potensiell verdi på tolv millioner kroner vekket interessen til seks byrå, men det var TRY Opt som stakk av med seieren.
Avtalelengden er på to år med mulighet for to forlengelser på ett år hver.
Tildelingskriteriet var vektet 50 prosent på oppdragsspesifikk kompetanse, pris var 30 prosent og løsningsbeskrivelse, service, kapasitet og responstid sto for den siste 20 prosenten.
De andre som var med og kjempet om jobben var Vode, dentsu, Atyp, Mediabrands og Mindshare.
Det har ikke lykkest KOM24 å få en kommentar fra TRY Opt før publisering.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no