Målet med kampanjene er at publikum umiddelbartskal kjenne igjen kommunikasjonen fra Talkmore.

Pol fortsetter eventyret med Talkmore i ny kampanje

Den nye kampanjen satser på god dekning og troll.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Talkmore lanserer i disse dager en ny runde med mobilhistorier fra hverdagen i middelalderen. Konseptet har de holdt på med i to år og det har gitt gode resultater så langt.

– Det første vi gjorde da vi startet å jobbe med Talkmore var å finne et konsept som skulle stå ut i mengden. Målet var at publikum umiddelbart skulle kunne kjenne igjen kommunikasjonen fra Talkmore. Det har fungert godt så langt, så får vi se om det var lurt å caste et troll eller ikke, forteller kreatørene fra Pol, Thea Emanuelsen, Anders Arnoldsen Holm og Pia Lystad, i en melding.

Talkmore er i hvert fall godt fornøyd med konseptet, og nå utvides deres eventyrlige verden med flere karakterer.

– Gjennom reklamene har vi klart å skape en egen, liten verden der drager, troll og riddere er like hverdagslig som mobiltelefoner og data. Selv om vi ønsker at reklamen fra Talkmore skal underholde mottakerne, så må vi aldri glemme vår overordnede rolle, som er å synliggjøre vår posisjon i markedet som mobilaktøren som gir mye verdi for pengene. Vår gode dekning gjennom mobilnettet til Telenor må alltid ha hovedrollen, sier Markedsdirektør i Talkmore, Karianne Salicath.

Samarbeidet med Pol har gitt resultater, for i løpet av det siste året har mobilaktøren opplevd en økning i målgruppen på 10 prosent som vurderer å bytte til Talkmore, samt 6 prosent økning i opplevd verdi for pengene. Det har bidratt til at Talkmore har vokst med 30.000 nye kunder det siste året.

Einar Film har produsert reklamefilmene, med Stian Johansen på regi.

Powered by Labrador CMS