Tre gull for tre ulike jobber: – Viser digitale muskler
Try fikk vist fram bredden i byrået under Gulltaggen.
(Carls, Oslo): Under årets Gulltaggen stakk Try av med tre gull.
Først for jobben «The Walking Ads» med Volkswagen i kategorien «Kanal». Deretter for «Blåtur» med Skoda i «Digital opplevelse», og til slutt for «No Pulse» med SATS i «Online aktivering».
– Det er kjempegøy. Gulltaggen er en prestisjetung utdeling, og det å bevise at du virkelig hevder deg digitalt med tre gull er ganske svært. Også er vi det eneste som klarer det i år, sier Caroline Riis i Try Reklame til KOM24.
Hun fremhever også at det er tre veldig ulike gull.
– Digitale priser er ikke én ting. Man kan kanskje tenke at Gulltaggen er en smalere prisutdeling enn for eksempel Gullblyanten, men det tror jeg egentlig ikke det er. Det er så mange ulike former for kreativitet under samme kategori, sier Riis.
Andreas Vevle fortsetter med å si at de hadde flere nominerte jobber, og at de derfor hadde håpet på noen priser på forhånd.
– Men tre gull er jævlig bra uttelling. Det viser at vi har satset mye på teknologi over flere år. Veldig få byråer har kompetansen og muligheten til å drive fram tre sånne priser på bare ett år, som vi har gjort, sier han.
– Det viser digitale muskler, skyter Riis inn.
Mathias Sandvik mener dette viser bredden som byrået sitter på. I tillegg til de tre gullene tok også Try bronse for arbeidet med nettbutikken til Icelandia i kategorien «Nettside», sølv i «Online aktivering» for «The Walking Ads» med Volkswagen.
– Jeg synes absolutt at dette viser hva slags kompetanse vi har internt, og at vi kan få til veldig mye forskjellig. Også må jeg si at jeg synes det er gøy at vi vinner med to jobber som handler om bil i Skoda og Volkswagen. Det er kanskje ikke noe som folk ville sagt på forhånd, sier Sandvik.
De fikk også prisen «best in show» fordi de hadde flest nominasjoner, med 16.
– Hvilken av kveldens priser er favoritten?
– Alle sammen! Nei, kanskje best in show, sier de diplomatisk.