Var med på å starte KOM24 – nå er Ingvild klar for Hill+Knowlton
Ingvild Fylling (25) var med å starte kommunikasjonsbransjens egen nettavis. Nå skal hun finne de gode historiene i Hill+Knowlton.
I fjor høst var hun praktikant i byrået. Etter endt internship, passet administrerende direktør Andreas Wabø på å sende jobbtilbudet.
– Ingvild imponerte stort da hun var i praksis hos oss. Hun satte seg raskt inn i saker, hadde god nyhetsteft, var nysgjerrig og god til å stille de rette spørsmålene. I tillegg er hun veldig opptatt av å lære og utvikle seg. Det er essensielt som rådgiver, sier Wabø i en pressemelding fra byrået.
Fyller på med seniorkompetanse
Fylling har en bachelor i PR og samfunnspåvirkning fra Høyskolen Kristiania og fullfører denne våren en master i politisk kommunikasjon ved Universitetet i Oslo.
Den siste tiden har Hill+Knowlton fylt på med seniorkompetanse. Bare de siste månedene har de ansatt Vibeke Hauge, Linn Marie Hammernes og Ragnhild Heggem Fagerheim.
Samtidig er det viktig å bygge opp talentene, forteller Wabø.
– Driven, læreviljen og nysgjerrigheten som jeg ser i Ingvild, er essensiell i bransjen vår. Hun er tydelig, uredd og tør å mene. Vi ser et stort potensial i henne.
Hun har blant annet jobbet som journalist i Medier24 og i TV 2. I tillegg var hun med å starte nettavisen KOM24 – en erfaring som kommer godt med som prosjektleder.
– Viktig erfaring
– Ettersom jeg var den første ansatte journalisten fikk jeg være med å bygge opp avisen fra starten av. Det var lærerikt på mange måter. Å vite hvordan man skal treffe og engasjere en målgruppe, er en viktig erfaring når du skal hjelpe selskaper å vokse, sier Fylling i pressemeldingen.
Nå ser hun frem til å hjelpe Hill+Knowltons kunder med det samme.
– Her drar vi virkelig på kompetansen fra hele byrået og jobber tett sammen for å oppnå gode resultater. Jeg gleder meg til å finne viktige og engasjerende historier hos selskaper og organisasjoner, og løfte dem opp på samfunnsnivå.