Morgenstern, Atyp og Schibsted stakk av med dagens første MMM-gull
Norges eldste prisutdeling er i gang.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Årets Max Marketing Mix (MMM) er heldigital med avsløringer igjennom hele dagen.
MMM (Max Marketing Mix) er en konkurranse som premierer de beste jobbene i skjæringspunktet mellom kreativitet og teknologi. MMM arrangeres av ANFO og er Norges eldste konkurranse for «Datadrevet markedsføring». Hvilket i dag i praksis betyr; All reklame og markedsføring som er målrettet.
– Smart bruk av kanaler
Juryen bedømmer alle case ut fra strategi, kreativitet og resultat der innsiktsarbeid og bruk av god datadrevet markedsføring står i sentrum. I hver kategori kan det deles ut bronse, sølv og gull.
Til sammen skal det deles ut 26 medaljer fordelt på 11 gull, 8 sølv og 7 bronse.
Først ute er prisutdeling i kategoriene B2B, Non-profit og Kundeservice/Callcenter.
I klassen B2B er det Morgenstern for PowerOffice som stikker av med seieren.
– Vinneren i denne kategorien har brukt egne data og smart bruk av kanaler til å nå en målgruppe som ikke er lett å nå. De har brukt humor som et tydelig virkemiddel for å engasjere og skille seg ut i en bransje der det er vanskelig å differensiere produkter, skriver juryen i sin begrunnelse.
Anorak/NoA og Iprospect stakk av med sølv i denne kategorien.
I klassen Non-profit er det Atyp for BUF som stakk av med seieren for kampanjen Tusen spørsmål til de tusen hjem.
– Imponert
– Måten den har truffet oss som medmennesker i kampen for å løse et viktig samfunnsoppdrag er imponerende. Måten denne aktøren har tatt store og vanskelige spørsmål og brutt det ned på et litt mer håndgripelig nivå er inspirerende, skriver juryen i sin begrunnelse.
POL for Helsedirektoratet og Tante Randi for Utdanningsetaten i Oslo stakk av med sølv og bronse i denne kategorien.
I klassen Kundeservice/Callcenter er det ProffCom for Schibsted som stikker av med gullet.
– Juryen er imponert over hvordan aktøren har samarbeidet sømløst med en ekstern partner. De har jobbet strategisk med å få kundene til å ta i bruk selvbetjeningskanaler, skriver juryen i sin begrunnelse.