
Prisras for Morgenstern på ANFO Effekt: – Helt fantastisk!
Byrået hadde en fin kveld, og satser på å følge opp på Gullblyanten neste uke.
(Sentralen, Oslo): – Som byråleder kan jeg være ærlig på at jeg er dødsstolt.
Det sier Camilla Kim Kielland til KOM24 like etter at prisutdelingen tok slutt.
Morgenstern stakk av med tre gull, ett bronse og ett diplom på ANFO Effekt. Prisene fikk de også for flere ulike jobber med ulike aktører som blant annet Sparebank 1, Finn og PowerOffice.
– Vi fikk beskjed om at vi var på shortlist med seks jobber, så vi hadde noen forventninger. Men vi vet at nivået på ANFO Effekt er skyhøyt, så vi gikk inn i det med en realistisk optimisme, sier Kielland.
– Vi vet at mange andre også er dritgode på effekt, og på å sende inn jobber. Så det at vi klarer å levere sånn som dette, med sånn konkurranse, er helt fantastisk, legger hun til.
Flere ulike ansikter fra byrået fikk lov til å skinne på scenen onsdag kveld. Akkurat det synes byrålederen er ekstra gledelig.
– Det viser fram bredden vi har. At vi har ulike jobber for ulike annonsører, og at jobbene også er utført av ulike team internt i Morgenstern. Det er ikke bare ett stjerneteam som tar alt, og det er nok den største anerkjennelsen for oss i kveld.
I ANFO Effekt har de, som navnet på prisutdelingen tilsier, først og fremst fokus på effekten av de ulike kampanjene. Kielland er opptatt av at kreativitet og effekt henger sammen.
– Det aller viktigste for oss er å levere effekt. Men veien dit er gjennom kreativitet. Bak alle som var på scenen her i kveld, ligger det en kreativ idé i bunn. I tillegg er det flere utrolig dyktige mediebyråer, som har laget strategier for hvordan de skal nå ut til folket.
Neste uke, fredag 14. mars, er det klart for Gullblyanten. Også den prisutdelingen henger høyt for Morgenstern, og Kielland satser på at de følger opp med flere priser der.
– Også der er det mange dyktige bransjekollegaer. Vi vet ikke hvordan det kommer til å gå, men vi er trygge på at vi kommer til å levere på et høyt nivå og at vi kommer til å markere oss, sier Kielland.