Ice fikk Grand Prix på årets ANFO Effekt

Ice vant Grand Prix på ANFO Effekt: – Jeg er helt skjelven

En dag var Ice lei av å være redde. Det sørger for kundevekst og at premieskapet må utvides. 

Publisert Sist oppdatert

– Jeg er faktisk helt skjelven. Jeg kjenner det langt inn i hjerteroten. Det er mange timer og masse innsats og masse samarbeid som ligger bak.

Det sier en jublende glad Jannicken Lampe, nå markedsdirektør i Lyse tele til KOM24. Før det var hun Head of Brand, Marketing og Customer Experience i Ice mobil, som hadde en kjempekveld under kveldens ANFO Effekt med tre sølv og ett Grand Prix. 

Grand Prix sikret de seg ifølge juryen for at de har stått fram som en tydelig utfordrer med en tydelig og velfundert strategi.

– Vi har slått vekstrekorder år etter år i et krevende og konkurransedrevet marked, med mindre budsjetter og færre folk og har klart å bygge både kundemasse og organisasjon, noe som jeg er utrolig stolt over, sier Lampen 

– Hva betyr dette for dere å vinne en sånn pris som dette?

– Vi er en utfordrer, men vi har vært redde i mange år. redde for å framstå som for bold, men samtidig har vi de siste årene turt å gjøre et taktskifte på kreativitet og stolt på innsikten og stolt på at kreativitet også leverer vekst. Vi jobber veldig tett på bredde og helt nederst i trakten for å klare å få mest ut av hver eneste kroner, forteller hun.

Hun forteller at når de jobber med salgsmodellering så ser de jo at de år etter år tar veldig riktige valg på mediemiksen og plassering og budskap og totalen.

– Så vi jobber veldig innsiktsdrevet i den kreative fasen men og underveis i hvordan vi gjør strategiske valg for synlighet, sier hun.

Lampen mener det er viktig å tørre å stå i det og sier at de jobber med å både det å bruke midlene på både langsiktighet og på det kortsiktige og tørre stå i ting og la ting etablere seg i markedet før man optimaliserer for mye.

– Er dere mer trygge på dere selv nå enn for to år siden?

– 100 prosent!, sier hun og skryter av organisasjonen de har bygd opp de siste årene. 

Og veksten har vært stor. Med over 800 000 kunder, har de og vært nødt til å bygge opp markedsavdelingen.

Den er nå like stor som hele Ice var da Lampen begynte der. 

– Hvordan er det å jobbe mot de store konkurrentene?

– Motiverende

– Ikke frustrerende?

– Nei, jeg synes det er fantastisk at vi får jobbe mot så sterke konkurrenter, og de er skikkelig flinke. Så det å få utfordre og poke litt er en fin posisjon å være i, mener

 – Hva vil vi se fra dere framover på markedssiden?

– Vi må jobbe for å være konsistente og den utfordrerne vi vil være. Vi har funnet vår identitet og den vi skal være og har en ganske tydelig plan for hvem vi skal være videre, sier hun.

I fjor ble det kjent at Ice ville ha et annet byrå å jobbe med enn Nord DDB, som de hadde hatt i mange år. 

Interessen var skyhøy og hele 43 byrå var med på den første pitchen.

Til slutt var det Morgenstern som fikk oppdraget.

På torsdagens ANFO Effekt var Nord DDB involvert i alle tre, mens Morgenstern var involvert i to av dem.

– Dere vinner priser med forrige byrå, som dere mente ikke leverte godt nok. Hvordan er det?

– Vi har tatt videre mange av de gode tingene som var etablert med det gamle byrået og etablert nye med det nye byrået. Og så er det selvfølgelig det å skifte motor på et fly som flyr veldig krevende. Så klarer vi disse tingene i tillegg, det er jeg veldig stolt av, sier hun og legger til: 

– Det er en endringskost å bytte byrå. Det tar tid å bli kjent og det tar tid å komme opp i fart. Men vi er veldig fornøyd med den partneren vi har nå, sier hun. 



Powered by Labrador CMS