Talent Society vant hederspris på Magnet Awards
Årets fagperson innen employer branding ble et helt fagnettverk.
(Månefisken, Oslo): Trioen bak Talent Society – Line Westergaard fra NoA Ignite, Ole Kristian Jonsrud og Ingrid Bexrud fra Fremtind Forsikring – stakk av med den gjeve hedersprisen under Magnet Awards.
– Dette er helt rått. Vi er overrasket, glade og veldig stolte, men samtidig ydmyke overfor den oppmuntrende anerkjennelsen, sier vinnertrioen til KOM24.
Lukkede byråmiljøer
Talent Society er et brukseid fagnettverk de tre grunnla i mars i fjor. Målet var å skape en plattform for kunnskapsdeling og samhandling på tvers av konkurrerende rekrutteringsaktører.
– Vi savnet dette selv. Det har vært mye hemmelighetskremmerier i bransjen, med lukkede byråmiljøer og lite erfaringsutveksling. Vi ønsket å bygge bro og bryte ned barrierene, forklarer Westergaard.
Siden oppstarten har over 500 medlemmer meldt seg inn i Talent Societys LinkedIn-community.
Oppmøtetallene på de fem samlingene de så langt har hatt, har svingt fra 60 til over 100 deltakere fra hele rekrutteringsbransjen.
– På samlingene inviterer vi dyktige folk og oppfordrer alle til å være der som fagpersoner, ikke representanter for arbeidsgiveren sin, sier Jonsrud.
– Vi ser veldig mye case og kreative uttak fra byråer, men her får vi høre om prosessen bak – strategiarbeidet og alt man ikke ser i sluttresultatet, supplerer Bexrud.
Hun understreker at det nettopp er det åpne miljøet og delevilligheten som er kjernen i Talent Societys virke.
Truffet et behov
Bexrud har til daglig overordnet ansvar for profesjonalisering og standardisering av Talent Acquisition i Fremtind. Kollega Jonsrud har på sin side overordnet ansvar for rekrutteringsprosessene, og rådgivende rekruttering for Fremtinds 130 ledere.
Med 15 års bred erfaring fra rekrutteringsbransjen, jobber Westergaard i dag som Head of People and Process i NoA Ignite.
– Vi har laget et trygt rom der folk kan diskutere fag på tvers av virksomheter. Selv om man er konkurrenter utenfor disse samlingene, er målet å dele kunnskap og lære av hverandre, understreker Westergaard.
27. august holder nettverket sin neste samling med fokus på praktisk bruk av KI innen employer branding og rekruttering som tema.
– At vårt initiativ nå blir løftet fram, ville ikke vært mulig uten alle de andre dyktige hodene fra hele bransjen som bidrar og deler så åpent på våre samlinger. Det forteller at vi har truffet et behov og er på rett vei, avslutter vinnertrioen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no