SMFB har sikret seg ny internasjonalt kunde
– Å jobbe internasjonalt og spesielt i det amerikanske markedet, er krevende, sier kommersiell leder i SMFB Oscar Michaelsen, om samarbeidet med St. John.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Haute couture er nok først og fremst assosiert med franske motehus, således er St. John kanskje USAs eneste motehus som kan konkurrere med de europeiske, sier byråleder i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen i en pressemelding.
Byrået har i mange år jobbet med kjente internasjonale merkevarer som Diadora, Geox, Diesel og Max Mara. Nå er det amerikanske motehuset St. John på kundelisten.
Et krevende marked
St. John ble etablert i Los Angeles i 1962, og er kjent for sine ikoniske strikkede produkter. Merkevaren har vært frontet av flere kjente kvinner som Angelina Jolie, Kate Winslet og Zendaya.
– Å jobbe internasjonalt og spesielt i det amerikanske markedet, er krevende. Vi møter mange sterke byråer, og det jobbes også på en litt annen måte på kundesiden, sier kommersiell leder i SMFB Oscar Michaelsen.
SMFB som har fått i oppgave å bistå St. John med å utvikle kommunikasjon og styrke merkevaren ytterligere ovenfor moderne amerikanske kvinner.
– Vårt arbeid med både internasjonale oppdragsgivere og norske merkevarer som opererer i et globalt marked, har gitt oss en bred og verdifull erfaring. En faglig erfaring som kommer alle våre norske oppdragsgivere til gode, ettersom vi ser at det som skjer i markedene internasjonalt også etter hvert preger markedet her hjemme.
Byrået melder at arbeidet med å utvikle strategi og ny kommunikasjonsplattform, samt lansering av de første kampanjene som kommer til høsten, allerede er godt i gang.