Gio Tandashvili gjør comeback til GroupM
Begynner i den nyopprettede Display & Native-avdelingen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Gio Tandashvili startet opprinnelig i GroupM som programmatisk spesialist i 2017 og hadde ulike roller fram til han forlot GroupM sommeren 2021.
Etter ett år i MatterKind kommer han tilbake og trer inn i ny stilling som Head of Display & Native.
– GroupM Nexus har alltid vært en ledende organisasjon innen innovasjon og kreativitet. I 2017 da jeg begynte reisen min, engasjerte vi oss kontinuerlig i produktinnovasjon og utvikling, fra å bygge skreddersydde algoritmer, til å aktivt jobbe med å tilpasse riktig annonse til riktig målgruppe, sier Tandashvili i en pressemelding fredag.
En «no-brainer»
Etter sommeren i år samlet GroupM alle sine spesialister under en og samme varemerke; GroupM Nexus. Og dette innebar at også Xaxis, Plista og Inca ble lagt inn under GroupM Nexus.
Tandashvilis rolle blir å lede Display & Native avdelingen som i dag består av 13 spesialister. Han vil være fagansvarlig i teamet, og jobbe med å utvikle fagområdet og kunder i GroupM Nexus.
– Vi savnet Gio veldig som kollega og ikke minst som fagspesialist da han forlot GroupM i fjor sommer. Da den nye stillingen dukket opp var det en «no-brainer» at Gio var den perfekte kandidaten. Han kjenner GroupM Nexus veldig godt fra før og ikke minst er han godt kjent i hele grupperingen, sier Country Director for Xaxis i Norge, Ann Jack.
– Godt å få ham hjem
Hun har stor tro på at Tandashvili kan løfte fagområdet og skape verdi både for kunder og spesialister.
– Han er en glede å jobbe med, og en utrolig dyktig fagperson. For meg så føles det ut som Gio aldri dro, og nå er det ekstra godt å få ham hjem!
GroupM Nexus Norge består i dag av 60 spesialister innen blant annet video, søk, display & native, influenser markedsføring, martech, AI, performance. Byrået er ansvarlig for implementering av annonsestrategier for lokale og globale merkevarer, og er en spesialist-organisasjon for mediebyråene Mediacom, Mindshare og Wavemaker.