Trigger skal mekke reklame for Mekonomen
– Vi skal bidra til å gi bileiere mindre klump i magen, sier Trigger-Tone.
Mekonomen er Norges mest kjente bilverkstedskjede, og har i dag 300 verksteder landet rundt. Verkstedkjeden har en sterk merkevare, men ønsker nå hjelp med å styrke det langsiktige strategiarbeidet.
– Vi ønsker oss en partner som virkelig går i dybden på merkevaren vår. Vi trenger noen som kan bidra til å styrke den ut mot bilverkstedskundene og få enda flere til å se fordelene ved å bruke oss, sier Anne Borgen Sturød, kommersiell direktør i Mekonomen Company i en pressemelding.
Verkstedkjeden vil jobbe strategisk, og utarbeide helt ny kommunikasjon. I arbeidet med å finne en reklamepartner var Mekonomen opptatt av at kreativitet alene ikke var nok.
– Det var viktig for oss å finne et byrå som ikke bare leverer sterke kreative løsninger, men reklame som er effektfull. Vi opplever at Trigger leverer på begge deler, så vi ser fram til å jobbe videre med det dyktige teamet deres, sier Sturød.
Tone Helene Angsund, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger, mener Mekonomen har en helt spesiell markedsposisjon, med store muligheter.
– Nesten alle har hørt om Mekonomen, men hva er egentlig Mekonomen? Jeg ser et enormt potensial i både bransjen, og ikke minst i Mekonomen som merkevare, sier Angsund.
Hun peker på at det mye usikkerhet rundt det å eie bil.
– Vi bileiere får ofte klump i magen når vi tenker på at bilen skal på verksted. Vi aner ikke om vi får en regning på 3 000 eller 30 000 kroner, og mange føler nok at det er lett å bli lurt. Slik skal det ikke være, og vi gleder oss veldig til å hjelpe Mekonomen med å formidle at billivet ditt kan være enkelt, avslutter hun.