Teft styrker seg på nye områder og har doblet arbeidskraften det siste året
– Det er mange som ønsker den samme kompetansen, og det krever systematikk og effektiv fremdrift for å sikre at man faktisk lander kandidatene man har i prosess, sier Henrik Sandberg.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Siden april 2021 har Teft doblet arbeidskraften sin, og teller i dag 22 ansatte på Jernbanetorget.
– Det er ikke antall oppdrag alene som har ført til at vi er dobbelt så mange i dag, som vi var for bare et år siden. Hva vi gjør, og hvordan vi jobber har også endret seg, forteller daglig leder i Teft, Henrik Sandberg i en pressemelding mandag.
Utvider forretningsområder
I løpet av vinteren styrket Teft laget med Halldor Skard Jr., Anne Røkenes, Pia Kind, Marte Thomassen Askeland og Julie Kathrine Andresen, som alle har solid erfaring fra kommunikasjonsnæringen, fra selskaper som blant andre Google Norge, Hammer & Hanborg, WAL, TV 2 og Dagbladet.
I tillegg har Christelle Haug, Øystein Guneriussen, Marte Palm Steen, Lene Forfang Paterson og Veronika Jakobsson startet i selskapet det siste året.
For å imøtekomme informasjonsbehovet for både kunder og kandidater har Teft styrket prosjektlederavdelingen og kapasiteten på rådgivning, produksjon, analyse og performance knyttet til kommunikasjon og annonsering.
– De som rekrutterer og leier inn arbeidskraft har sett at det er mer krevende å få inn gode kandidater nå enn før. Det er mange som ønsker den samme kompetansen, og det krever systematikk og effektiv fremdrift for å sikre at man faktisk lander kandidatene man har i prosess.
Lykkes teambasert
I tillegg har behovene hos fagmiljøene endret seg til mer enn bare rekruttering.
– Derfor jobber vi stadig mer med organisasjonsutvikling, kultur og strategi, employer branding og rådgivning til ledere og organisasjoner.
Arbeidsmetoden for hvordan Teft jobber med ulike prosjekter knyttet til kunder, samt interne prosesser blir imidlertid den samme.
– Vi har tro på at flinke fagfolk trives med variasjon og muligheten til å delta i forskjellige leveranser, både ute hos kundene våre, men også internt hos oss. En av flere grunner til at vi lykkes i våre prosesser og med våre prosjekter er at vi deler ressurser og kunnskap på tvers av selskapet, og alltid jobber teambasert. Det kommer vi til å fortsette med, også i de nye forretningsområdene vi jobber med, avslutter Sandberg.