Annonser i Vipps: – Har fått tilbakemeldinger fra brukere som ikke setter pris på reklame
Vipps har tatt i bruk annonsering i appen for å øke inntektene.
Nå kan det hende at du får opp en annonse øverst i din Vipps-app på telefonen.
Annonsering i Vipps har vært mulig siden april, og kommunikasjonssjef Caroline Lunde forteller at interessen har vært bra.
– Vi har utviklet det i samarbeid med Schibsted, og vi ønsket å teste annonsering på «orkesterplass» i Vipps-appen, der du når ut til en million nordmenn om dagen, sier Lunde til KOM24.
– Trenger topplinjevekst
Vipps ble lansert i 2015, og eies av DNB. Annonsering i appen er en del av planene for å øke inntektene.
– Det er klart at vi er på jakt etter muligheter som kan hjelpe oss med å øke topplinjeveksten. Vi er fremdeles et selskap i vekst, og dette er bare en av tingene som vi tester ut.
De vil fortsette med dette i overskuelig framtid.
– Så langt har det vært populært. Vi har utvidet avtalen med Schibsted, slik at vi i alle fall vil ha annonser ut året.
Har fått respons
Lunde sier at de forventet noen negative tilbakemeldinger fra kunder da de lanserte annonsering i app. Disse har også kommet.
– Vi har fått tilbakemeldinger fra kunder som ikke setter pris på reklame i appen. Men det har vært færre enn fryktet. Det var jo et stort steg å ta for oss, siden det aldri har vært reklame der tidligere.
Dersom brukeren ønsker, kan annonsene blokkeres.
– Det skal være mulig å blokkere og fjerne reklamen ganske enkelt, sier Lunde.