Caroline Lunde i Vipps sier at de kommer til å kjøre annonser i appen framover.
Caroline Lunde i Vipps sier at de kommer til å kjøre annonser i appen framover.

Annonser i Vipps: – Har fått tilbakemeldinger fra brukere som ikke setter pris på reklame

Vipps har tatt i bruk annonsering i appen for å øke inntektene.

Publisert

Nå kan det hende at du får opp en annonse øverst i din Vipps-app på telefonen.

Annonsering i Vipps har vært mulig siden april, og kommunikasjonssjef Caroline Lunde forteller at interessen har vært bra.

– Vi har utviklet det i samarbeid med Schibsted, og vi ønsket å teste annonsering på «orkesterplass» i Vipps-appen, der du når ut til en million nordmenn om dagen, sier Lunde til KOM24.

– Trenger topplinjevekst

Vipps ble lansert i 2015, og eies av DNB. Annonsering i appen er en del av planene for å øke inntektene.

– Det er klart at vi er på jakt etter muligheter som kan hjelpe oss med å øke topplinjeveksten. Vi er fremdeles et selskap i vekst, og dette er bare en av tingene som vi tester ut.

De vil fortsette med dette i overskuelig framtid.

– Så langt har det vært populært. Vi har utvidet avtalen med Schibsted, slik at vi i alle fall vil ha annonser ut året.

Har fått respons

Lunde sier at de forventet noen negative tilbakemeldinger fra kunder da de lanserte annonsering i app. Disse har også kommet.

– Vi har fått tilbakemeldinger fra kunder som ikke setter pris på reklame i appen. Men det har vært færre enn fryktet. Det var jo et stort steg å ta for oss, siden det aldri har vært reklame der tidligere.

Dersom brukeren ønsker, kan annonsene blokkeres.

 – Det skal være mulig å blokkere og fjerne reklamen ganske enkelt, sier Lunde.

Powered by Labrador CMS