Inzpire.me teamer opp med Snapchat
Vil gjøre det enklere for annonsører å samarbeide med Snapchat-profiler i Norden.
Influenser-innhold på Snapchat har skutt i været. Det siste året har konsumet blant Snapchat sine tre millioner månedlige brukere i Norge gått opp 83 prosent.
Nå har Inzpire.me inngått et partnerskap med Snapchat i Norden for å hjelpe annonsører å lykkes med influenser-samarbeid i kanalen.
– Partnerskapet med Inzpire.me vil gjøre det lettere for annonsører å samarbeide med små og store influensere på Snapchat i Norden, sier Steffen Rabben, Head of Sales, Snapchat Nordic, i en pressemelding.
Matcher annonsører og influensere
Inzpire me er Snap sin første Nordiske API-partner.
– Inzpire.me har teknologi og lang erfaring i å fasilitere samarbeid mellom annonsører og influensere. Da vi utviklet APIet var det naturlig å innlede et samarbeid med dem, sier Rabben.
APIet gir Inzpire.me tilgang til publikumsinnsikt som lokasjon, alder og kjønn for Snapchat-influensere.
Det gir også tilgang til engasjementsdata som hvor mange som tar skjermbilder, sender en melding eller deler en snap videre, samt gjennomsnittlig seertid.
– Endelig har vi tilgang til data fra Snap som gjør det mulig for oss å matche annonsører og influensere på Snapchat, samt automatisere rapporteringen av resultater for våre kunder. Denne tilgangen hjelper oss i vårt arbeid med å skape transparens i bransjen, sier daglig leder, Marie Mostad.
– Snapchat kommer til å bli en større kanal for influenser-samarbeid fremover. Allerede har 100 profiler på inzpire me gitt oss tilgang til sine data, og vi ser fram til at flere av våre 7000 profiler og samarbeidspartnere blant managements i Norden etter hvert kobler seg til, legger Mostad til.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no