Jonas Østnes fra Kantar Media.
Jonas Østnes fra Kantar Media.

Radio Metro styrker samarbeidet med mediebyråer

Radio Metro har nylig gjennomført flere møter med ledende mediebyråer i samarbeid med Kantar Media for å fremme en dypere forståelse av lokalradioens rolle i dagens medielandskap.

Publisert

Målet er å utnytte de omfattende funnene fra Kantars Forbruker & Media-undersøkelse for å hjelpe mediebyråer og annonsører med å optimalisere bruken av lokalradio i sine kampanjer.

Det melder selskapet i en pressemelding.

Undersøkelsen kartlegger medievaner og forbruksmønstre hos over 35 000 nordmenn og gir innsikt i daglig og ukentlig radiodekning. 

Denne omfattende undersøkelsen gjør det mulig for annonsører å målrette kampanjer mot spesifikke målgrupper og å kombinere lokalradio med andre mediekanaler for å maksimere effekt.

– Lokalradiomålingene vi gjør i Kantar Media er blant de mest detaljerte i Forbruker & Media. De kartlegger radiolytting helt ned til halvtimesintervaller, sier Jonas Østnes fra Kantar Media.

I møtene har fokus vært på å belyse radioens unike styrker som markedsføringskanal og hvordan den kan kombineres med andre kanaler i mediemiksen. 

Ulrikke Ohrvik, Video/Audio Director hos OMD, understreker verdien av samarbeidet:

– Besøket fra Radio Metro og Kantar Media gir oss verdifull innsikt i hvordan lokalradio kan styrke mediemiksen for våre kunder. Det er også viktig for oss å forstå hvordan Kantar Media arbeider med å analysere og presentere radiotallene.

Radio Metro, som dekker store deler av Øst- og Sørlandet, ser et tett samarbeid med mediebyråer som en mulighet til å posisjonere lokalradio som en effektiv og målrettet kanal for markedsføring.

– Radio Metro ønsker å være en sentral samarbeidspartner for annonsører og mediebyråer som ønsker å bruke lokalradio. Det er også viktig å presisere at lokalradio i Norge er mer enn Radio Metro, sier Yvonne Stikbakke, daglig leder i Radio Metro.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS