
Gullblyanten 2024:
Anorak stakk av med seks gull: – For første gang er jeg på ekte fornøyd!
Sebastian Pandonis og resten av gjengen i Anorak fikk flere turer opp på scenen på The Hub.
(The Hub, Oslo): – Det er helt nydelig!
Det sier Sebastian Pandonis i Anorak NoA til KOM24.
Det ble en festkveld for byrået, som stakk av med hele seks gull, ett sølv og ett diplom på fredagens Gullblyanten-kåring.
Pandonis var flere ganger oppe på scenen for jobben han og flere andre hadde gjort for Dagens Næringsliv.
– For å være ærlig, dette er den første jobben der jeg har tenkt «denne er jeg på ekte fornøyd med». Denne synes jeg var veldig bra selv, rett og slett. Også har den heldigvis fått mye oppmerksomhet i kveld også, sier Pandonis.
«Ikke alle leser DN» fanget oppmerksomheten til mange, både blant vanlige folk og internt i reklamebransjen.
Av juryen fikk arbeidet skryt fordi det var «enkelt, men likevel spesielt og svært godt gjennomført».
Den vant i kategoriene «digitale annonser», «integrert» og «tekst». Den tok også sølv i «print» og diplom i «utendørs og omgivelser».
Hvorfor tror du denne jobben ble verdsatt i så stor grad?
– Jeg tror noe av det som er bra med den, er at den er så klassisk. Det kan hende mange har sett noe lignende før, men her får de det på en ny måte. Det er Dagens Næringsliv sin merkevare kokt ned til én kampanje, og derfor treffer den. Merkevaren til DN har jo også veldig mye styrke i seg selv.
– Jeg tror det er viktig for DN at leserne deres og folk de ønsker å nå kjenner seg igjen i profilen deres, og den er litt sånn «de som vet, de vet».
Som om ikke det var nok, var Pandonis også med på å vinne i kategorien «Young Lions Film».
Det gjorde han sammen med kollega Jens Østrem i Anorak for jobben «Don’t miss it. Book a longer visit» for oppdragsgiver Visit Svalbard. Dermed skal de til Frankrike og Cannes Lions i juni for å konkurrere der.
– Er du fornøyd med kvelden generelt?
– Er du gæren? Jeg er så fornøyd!
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no