TRY har som vanlig sendt mange ansatte til Gullblyanten.

Her er alle vinnerne på Gullblyanten 2024!

Se listen med alle vinnerne på kveldens prisutdeling.

Publisert Sist oppdatert

(The Hub, Oslo): Nok en gang er det klart for Gullblyanten. Kreative idéer og arbeider skal hedres gjennom kvelden, og her får du en oversikt over alle som stikker av med priser.

Det er i alt 24 ulike priskategorier, og det ble totalt sendt inn 479 bidrag.

Aktivering

Gull: «The Walking Ads» av TRY for Volkswagen

Juryens begrunnelse:

«Setter målgruppen i bevegelse, bokstavelig talt!».

Diplom: «Change the Course» av POL for KPMG

Print

Gull: «IKEA goes dark» av TRY for IKEA

Juryens begrunnelse:

«En ikonisk annonse som får deg til å tenke, og ikke bare bla videre».

Sølv: «Ikke alle leser DN» av Anorak NoA for Dagens Næringsliv

Diplom: «A» av TRY for Aftenposten

Design: Enkeltstående

Gull: «Plakatserie for Landslovjubileet» av Anorak NoA for Nasjonalbiblioteket

Juryens begrunnelse:

«I stedet for å velge en ren middelalder-estetikk eller en moderne stil, blir det et helt unit uttrykk».

Diplom: «God natt Gaza» av Bureau for Plan International Norge

Design: Identitet

Gull: «Piknik i Parken» av ANTI for Piknik i Parken

Juryens begrunnelse:

«Fanger festivalens stemning med musikk, dans, stemning og glede».

Sølv: «Kulturhavna identitet» av ANTI for Kulturhavna

Media

Gull: «Skrekksenga» av Per Høj for Storebrand

Juryens begrunnelse:

«Gir oss frysninger på ryggen».

Sølv: «The Walking Ads» av TRY for Volkswagen

Bronse: «Fido trenger ikke Fendi» av Nord DDB for Felleskjøpet Agri

Student Kommunikasjon

Gull: «Duolingo METAL» av Caroline Nøkleby Dammen, Gjon Gjokaj, Gibson Smit (Westerdals/Miami Ad School)

Juryens begrunnelse:

«En tydelig idé og svært godt gjennomtenkt».

Sølv: «Frequency Shuffle» av Ingrid Gulaker Skoglund, Tage Hogness, Gibson Smith, Mohammed Alshanawani (Westerdals/Miami Ad School)

Bronse: «Solidox» av Nora Beylegaard, Anne-Sofie Botnen, Natalia Elverum (Høyskolen Kristiania)

Digitale annonser

Gull: «Ikke alle leser DN» av Anorak NoA for Dagens Næringsliv

Juryens begrunnelse:

«Med lekenhet og aktualitet, sjarmerte de juryen».

Sølv: «A» av TRY for Aftenposten

Brings DM-pris

«Brygget for ettertanke» av Y Story for Akan Kompetansesenter

Radio

Gull: «Ulyd» av Anorak NoA for NKA (Norske Kulturarrangører) og NOPA (Norsk forening for komponister og tekstforfattere)

Juryens begrunnelse:

«Får deg til å le høyt. Et velskrevet manus bygd på absurde situasjoner alle kan kjenne igjen».

Bronse: «Majones og reker hører sammen» av Morgenstern for Mills

Bronse: «Det er fort gjort å være sent ute» av Per Høj for Storebrand

Tekst

Gull: «Ikke alle leser DN» av Anorak NoA for Dagens Næringsliv

Juryens begrunnelse:

«Solid stykke håndverk. Skrevet med en selvtillit som kler avsenderen, og treffer blink i målgruppen».

Sølv: «Squeeze Day» av Morgenstern for FINN.no

Bronse: «A» av TRY for Aftenposten

Diplom: «Fra Lakselv til Elv» av Ring 2 for Norske lakseelver

Morgenstern på scenen.

Effekt

Gull: «Blodtabellen» av Morgenstern for Røde Kors

Juryens begrunnelse:

«Et arbeid som skilte seg ut. Imponerende resultat fra en idé som var overraskende og åpenbar».

Sølv: «Fra Gevita til Møller’s» av Nord DDB for Orkla Health

Bronse: «Fra små kryp til stor vekst» av Per Høj for Storebrand

Diplom: «Telia Ubegrenset» av TRY for Telia

PR

Gull: «Flyttekampanjen» av Ring 2 for Ring 2

Juryens begrunnelse:

«Årets vinner har klart å skape fortjent oppmerksomhet. Skapte en bølge av reaksjoner».

Sølv: «The Walking Ads» av TRY for Volkswagen

Håndverk

Gull: «Molding Madness» av POL for Bring

Juryens begrunnelse:

«Viser helt spesielle evner til å løfte idéen».

Sølv: «A» av TRY for Aftenposten

Bronse: «Tømmerrenna» av TRY for Flytoget

Diplom: «Fido trenger ikke Fendi» av Nord DDB for Felleskjøpet Agri

Diplom: «God natt Gaza» av Bureau for Plan International Norge

Kreativt Forums kundepris

Ice

Digitalt og sosialt

Gull: The Walking Ads av TRY for Volkswagen

Juryens begrunnelse:

«Spesielt imponerende hvordan det digitale og fysiske spiller på lag».

Sølv: «Omvedt psykologi» av WAL for Extra

Film kort (0-20 sek.)

Gull: «Kjed deg som på 90-tallet!» av Morgenstern for Ice

«Enkle gjenkjennelige øyeblikk, tar oss tilbake til en hverdag uten blant annet endeløs scrolling og meningsløse aktiviteter».

Sølv: «IKEA goes dark» av TRY for IKEA

Veldedig

Gull: «Fra Lakselv til Elv» av Ring 2 for Norske lakseelver

Juryens begrunnelse:

«Strålende eksempel på hvordan kreativitet kan gjøre verden til et bedre sted. En modig og gjennomført idé».

Sølv: «God natt Gaza» av Bureau for Plan International Norge

Diplom: «Redd barna som ikke skal hjem til jul» av Nord DDB for Redd Barna

Diplom: «The Climate Games» av TRY for WWF International

Utendørs og omgivelser

Gull: «Skrekksenga» av Per Høj for Storebrand

Juryens begrunnelse:

«Originalitet og aktuelt er ikke feil i denne kategorien. Denne idéen møtte aldri veggen».

Sølv: «The Walking Ads» av TRY for Volkswagen

Sølv: «A» av TRY for Aftenposten

Diplom: «Ikke alle leser DN» av Anorak NoA for Dagens Næringsliv

Young Lions Film

«Don’t miss it. Book a longer visit» av Sebastian Pandonis og Jens Østrem (Anorak) for Visit Svalbard

Film lang (over 20 sek.)

Gull: «Molding Madness» av POL for Bring

Juryens begrunnelse:

«Selv om filmen er lang, merker vi det knapt. Sjeldent at reklamefilmer i langt format leverer så godt».

Sølv: «Lommeboka!» av TRY for Vipps

Bronse: «Bare når det regner» av Morgenstern for Ice

Diplom: «Britisk sosialrealisme» av ANTI for TV 2 Play

Diplom: «Squeeze Day» av Morgenstern for FINN.no

Integrert

Gull: «Ikke alle leser DN» av Anorak NoA for Dagens Næringsliv

Juryens begrunnelse:

«Helhetlig og solid jobb. Godt håndverk og strategisk jobb. Klassisk og tidløs kampanje».

Sølv: «Husk å glemme lommeboka» av TRY for Vipps

Diplom: «A» av TRY for Aftenposten

Diplom: «IKEA goes dark» av TRY for IKEA

Diplom: «Skyld på ice jr» av Morgenstern for Ice

Grand Prix

«Skrekksenga» av Per Høj for Storebrand

Kreativt Forums ærespris

Aris Theophilakis

Powered by Labrador CMS