– Han er nok råere på hard partying, men til alt det andre er det kanskje godt å ha Econa å lene seg på

Anorak med ny kampanje for Econa

– Han er nok råere på hard partying.

Publisert

– Målet med kampanjen er å gi økonomistudentene kjennskap til hvem Econa er og hva vi gjør, sier Ragnhild Toyomasu, markedssjef i Econa i en pressemelding.

Hun sier at de vet at de som blir Econa Student-medlemmer og som bruker medlemskapet sitt gjennom studietiden er blant de mest lojale medlemmene de har.

 Derfor har de nå lansert en kampanje for å få de nye studentene til å bli medlemmer.

Det er Anorak som har hatt jobben med å få en interesseorganisasjon for økonomer interessant og relevant for en målgruppe som så vidt har begynt å studere for å bli nettopp det.

–Oppgaven her ble å finne ut hvilken rolle Econa kan ta i studentenes liv som både er sann, som det er behov for, og som man faktisk kan levere på – og å lage engasjerende kommunikasjon på det, så klart, sier Marianne Skøien Krognes, rådgiver i Anorak NoA i pressemeldingen.

– Det slo oss at rollen kanskje kan beskrives som et slags fadderskap for livet etter fadderuka – og da kanskje med litt ekstra stødige faddere. Derav ideen om å vise Econas rake motsetning, representert av satsefadder Herman. Han er nok råere på hard partying, men til alt det andre er det kanskje godt å ha Econa å lene seg på, sier Sebastian Pandonis og Stein Simonsen, kreatørene bak kampanjen.

Kampanjen går live onsdag og består av et knippe onlinefilmer, sosiale medier, med hovedvekt på Snapchat og TikTok, og utendørsløsninger i tilknytning til de aktuelle studiestedene. 

Filmene er produsert av Lucky View, med Christoffer Wæraas Pettersen på regi og Mikkel Graham Guttormsen som produsent. NoA Connect er Econas mediebyrå.

I Anorak NoA har også Silje Tobiassen (prosjektleder), Svein Werner Lyngmyr (designer), Erlend Dal Sakshaug (motion desiger) og Linn Johnsson (strategisk planner) vært involvert. 

Powered by Labrador CMS