Da Norge ble stengt ned ble VIER.LIVE lansert – Nå er de kåret til årets innovasjon
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Dette caset har gitt gode resultater både i form av leveranse og effekt av løsningen, gitt glede til målgruppen i en spesiell tid, engasjert mange ansatte i en hardt rammet bransje under pandemien og gitt noen av landets beste artister glede over å få gjøre det de elsker aller mest i en helt spesiell tid.
Det skriver juryen i MMM i sin begrunnelse for å gi årets innovasjonspris til VIER.LIVE.
Einarfilm & Anorak / Ignite / Bold NoA er byråene som står bak kampanjen som ble lansert i fjor vår.
– Årets gullvinner av kategorien Innovasjon snudde seg raskt, samlet krefter fra en hel bransje og skapte magiske øyeblikk på en helt ny måte, skriver juryen.
Tante Randis kampanje for Utdanningsetaten i Oslo og Atyp for BUFdir fikk sølv og bronse.
I videoklassen var det POL og Audi som stakk av med prisen for Don't hate. Imitate. - The Super Bowl Clapback.
– Når relevans treffer så til de grader - verden over, skapes magi , skriver juryen.
På de neste plassene følger Tante Randi for Utdanningsetaten og POL for Posten.
I best bruk av datainnsikt er det Gjensidiges inhouse-miljø som stikker av med prisen.
Sølvet gikk til Red Dentsu X sin jobb for Byggmakker.
I klassen best bruk av display var det ingen som fortjente gull eller sølv, mener juryen. Men de mente at Morgensterns jobb for Poweroffice skulle få bronse.