Fra venstre: Chris Booth, Kenneth Pedersen og Tom Andre Engli Storsveen.

Nå skal ANTI til Los Angeles: – Flere ting på gang

Det norske byrået har sikret seg én avtale i USA, og framover kan det bli flere.

Publisert

– Jeg kan dessverre ikke si så mye om det akkurat nå, men vi har allerede andre prosjekter vi skal i gang med i Q1, skriver Kenneth Pedersen i en e-post til KOM24.

ANTI kunngjorde i dag at de har sikret seg en avtale med Brain Dead, et Los Angeles-basert kreativt kollektiv av kunstnere og designere, samt et streetwear-merke ledet av designer Kyle Ng.

– Ikke et vanlig byrå

Brain Dead har bygget seg en fanskare gjennom samarbeid på tvers av subkulturer med alt fra Oakley, Adidas, Arc’teryx og K2, til Magic the Gathering, Rolling Stones og Godzilla. 

«De er like kompromissløse i hvem de velger som partnere som i hvordan de bygger sin identitet. For ANTI handler dette samarbeidet om mer enn strategi og design – det handler om å treffe en nerve i en global kultur», skriver ANTI i en presemelding.

– Vi valgte ANTI fordi det ikke føles eller oppfører seg som et typisk byrå. Og det er spesielt tre grunner til dette: For det første er ANTI et av de få byråene i verden – og definitivt det eneste i Norden – som kan se merkevarer gjennom en kulturell og sosiologisk linse som er global, sier CEO Chris Booth i Brain Dead.

– For det andre er de fryktløse og villige til å produsere arbeid som potensielt kan få dem sparket. For det tredje kommuniserer de i klare, enkle termer. Ingen byråprat. Ingen slagord, fortsetter han.

Kommer mer

Kenneth Pedersen forsikrer om at de har enda større planer i den amerikanske kystbyen.

– Gjennom arbeidet med Brain Dead har vi fått tilgang til et spennende nettverk i LA som har klaffet utrolig bra i forhold til vår strategiske tilnærming til å bygge merkevare. LA er jo et sted der mange subkulturer fødes, så det å kunne jobbe med prosjekter i en by som på mange måter former global kultur, blir både utfordrende og utrolig spennende.

Han mener det er ganske uproblematisk å samarbeide med kunder der borte, selv om man sitter langt unna hverandre i hverdagen.

– Det er klart det har blitt noen sene kvelder med tidsforskjellen som er mellom LA og Oslo. I tillegg må nok noen fra kontoret også belage seg på noen turer til LA i tida som kommer.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS