14 norske nominasjoner i EM i reklame
Nedgang fra 2022.
Onsdag kom nominasjonene til årets Eurobest, for mange sett på som EM i reklame.
Juryen har hatt nok å gjøre på og har vurdert 2461 bidrag fra 34 land.
559 kampanjer fra 21 land har gått videre og kjemper nå om å vinne gull.
14 av kampanjene er fra fem norske byrå.
Flest nominasjoner er det TRY som har, med sine seks nominasjoner. Fem av dem er for IKEA-kampanjer og en er for Mental Helse.
Anti Oslo har to nominasjoner for son rebranding av NRKs visuelle identitet. Nord DDB har to nominasjoner for sin Urban Miners-kampanje for Elkjøp og Publicis Kitchen har to nominasjoner for sin Dumpster Deli.
Også Morgenstern har sikret seg to nominasjoner for deres jobber for FINN.
TRY er de eneste som har sikret seg gull, sølv og bronse allerede, da deres kampanje for IKEA er de tre eneste på shortlist i kategorien A03 i Print & Publishing.