Fire norske medaljer i Eurobest
Norske byråer endte opp med fire priser i Reklame-EM.
I november fikk Norges konkurransebidrag hele 13 nominasjoner på årets Eurobest.
I dag kunngjorde juryen vinnerne av gull, sølv og bronse.
Tre sølv og en bronse
Publicis Kitchen utmerket seg som det beste norske byrået, med to sølvpriser for «Dumpster Deli» for Framtiden i våre hender i kategoriene «Outdoor» og «PR», begge innen underkategorien «Breakthrough on a Budget».
Nord DDBs kampanje «Urban Miner» for Elkjøp ble dobbeltnominert i «Direct» og «Integrated» og sikret seg sølv i sistnevnte kategori.
TRY vant den siste norske prisen for «Livet er ikke bare en IKEA-katalog», og tok bronse i «Print & Publishing» underkategorien «Cultural Insight».
TRY med flest vinnersjanser
I samme kategori ble TRY og IKEA nominert tre ganger for individuelle annonser fra samme kampanje.
De var også nominert i Outdoor-kategorien med «The Bästis Billboard».
TRY ble også shortlistet i «Media» for «The Mental Advisory Label» for Verdensdagen for psykisk helse.
Blant de øvrige nominerte var ANTI, som var på shortlisten for NRKs visuelle identitet i Design-kategorien, og Morgenstern, som var nominert for FINN-filmen «Henta sjøl» i Film, samt for «The Second Hand World Cup» i Outdoor.