ANTI vant Grand Prix og to Best of Best i designkonkurranse
I helgen vant ANTI både en Grand Prix og to Best of Best i Red Dot Awards.
De vant for sitt arbeid for Forskningsrådet, og for Marienlyst Display. Begge i kategorien «Brands & Communication design».
Det nye visuelle identitetssystemet for Forskningsrådet samler 38 ulike identiteter til én, og er designet for å kommunisere forskningsrådets ambisjon om å være en tydelig og moderne aktør i samfunnet, samtidig som Forskningsrådet forenkler forvaltning av alle våre initiativ og sparer penger, opplyser ANTI i en pressemelding.
– Å vinne Grand Prix i Red Dot er absolutt en av mine høydepunkter så langt i karrieren. Når vi valgte ANTI til vår byråpartner så var det en stor strategisk utfordring vi stod ovenfor, sier Vikki Cruz, kommunikasjonsdirektør i Forskningsrådet.
ANTIs arbeid for Marienlyst vant også Best of Best i samme kategori. Marienlyst er en stedsidentitet for området der NRK ligger i dag. Her har ANTI latt seg inspirere av områdets historie og natur som la grunnlaget for utviklingen av fonten Marienlyst Display. Fonten er utviklet i tett samarbeid med Stefan Ellmer, The Pyte Foundry.
– Det er ingen tvil om at det er stor stas å være eneste byrået i Norge som har vunnet Grand Prix i Red Dot Awards noen gang - og nå for andre gang! Men, man vinner ikke Grand Prix noen steder uten å ha tett og godt samarbeide med kunder som tør og være annerledes, sier lederduoen i ANTI Kristin Grimstad og Kenneth Pedersen.
ANTI er det eneste byrået i Norge som har vunnet Grand Prix innenfor Brands & Communication Design i Red Dot noen gang, og nå vinner ANTI Grand Prix for andre gang. Sist var i 2014 for arbeidet med Festspillene i Bergen.