Disse vant priser på DCC Awards
Torsdag avholdt Ocean Outdoor kåringen av årets Digital Creative Competition (DCC) på Røverstaden i Oslo.
Her ble de beste DOOH-idéene innen kategoriene Commercial og Non-profit kåret, i tillegg til den helt nye studentkategorien.
DCC er en konkurranse hvor både kunder og byråer konkurrerer med innovative ideer tilpasset skjermer innen DOOH. Konkurransen gikk av stabelen for første gang i 2009 i regi av Ocean Outdoor UK, og dette er tredje året konkurransen blir gjennomført i Norge.
– Imponert
Vinnerne mottar visningsverdi på Ocean Outdoor sitt digitale nettverk.
WAL for Fabel tok førsteplassen i Commercial kategorien, og JCP PRAD for NOAH som vant Non-Profit.
Studentene hadde blitt bedt om å svare på en brief fra Hold Norge Rent som sitt bidrag, og her var det studentene Caroline Dammen og Gjon Gjokaj som kom seirende ut.
– Vi er virkelig imponerte over det høye nivået i konkurransen, og ikke minst innsatsen som er lagt inn, sier Sina Petersen, markedsansvarlig Ocean Outdoor Norge, i en pressemelding.
Årets vinnere
Commercial:
1. plass: WAL for Fabel – Fabel lyttekiosk
2. plass: ANTI for NAF – Riksveislalom
3. plass: Anorak NoA for Norse Atlantic Airways – In it for the long haul?
Non-profit:
1. plass: JCP PRAD for NOAH – Slipp dyrene fri
2. plass: Minnesota Agency for NRC Flyktninghjelpen – Usynlige kriser
3. plass: Stiftelsen Organdonasjon – Direktesendt
Students:
1. plass: Caroline Dammen og Gjon Gjokaj – SøppelDunk
2. plass: Daniel Haugås, Jennie Molin Svärd Bettum – Søppelplukkung er en drittjobb
3. plass (delt): Anne Christine Hauge, Benedicte Alice Kvammen og Vilde Mikkelsen Lauritzen – Nasjonaluromantikken og Erica Patricia Santana Eduardo, Gloria Alexis Okemunto, Georg Ottmann Knoph – Grønn Medalje