Sikter mot internasjonal vekst med ny merkevarestrategi
– Etter snart to tiår som merkevare i en ganske tradisjonell bransje er det fort gjort å gå i ring.
– Paraplyen skandinavisk design er stort sett dominert av danskene, og ANTI Hamar har med sitt arbeid for oss bidratt til å tydeliggjøre posisjonen til Northern som et enda spissere og mer unikt alternativ innenfor dette segmentet, sier Ove Rogne, daglig leder i Northern, i en pressemelding.
I snart 20 år har Northern, med sitt hovedkontor i Oslo, vært en aktør innen nordisk interiørdesign.
Northern skiller seg ut som det eneste norske selskapet i sin kategori med hovedfokus på eksport av nordisk design.
Med over 70 prosent av salget rettet mot utenlandske markeder, ser selskapet nå mot ytterligere vekst utenfor Norges grenser.
– Etter snart to tiår som merkevare i en ganske tradisjonell bransje er det fort gjort å gå i ring. ANTI hjalp oss med å trekke essensen ut av markevaren og visjonene våre. De utfordret måten vi så på oss selv, og fornyet vårt visuelle uttrykk ved å presentere oss utad på en nyskapende og gøy, men også troverdig og samlende måte, sier Rudi Wulff, Designer og Creative Director i Northern, i pressemeldingen.
Sammen med Marius Størseth, E-Commerce Manager, har teamet hos Northern vært tett involvert i denne strategiprosessen, noe som har resultert i en tydeligere og mer konsistent merkevareprofil.
Northern har gjort det til sitt varemerke å bringe en del av Oslo til resten av verden.
De skriver i pressemeldingen at ved å forankre merkevaren i den særegne «Oslo-viben» har Northern klart å utfordre de etablerte normene innen nordisk design, og skape produkter som bærer en tydelig signatur av hovedstadens unike kul-tur og estetikk.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no