Northern sikter mot internasjonal vekst med ny merkevarestrategi med hjelp av ANTI.
Northern sikter mot internasjonal vekst med ny merkevarestrategi med hjelp av ANTI.

Sikter mot internasjonal vekst med ny merkevarestrategi

– Etter snart to tiår som merkevare i en ganske tradisjonell bransje er det fort gjort å gå i ring.

Publisert

– Paraplyen skandinavisk design er stort sett dominert av danskene, og ANTI Hamar har med sitt arbeid for oss bidratt til å tydeliggjøre posisjonen til Northern som et enda spissere og mer unikt alternativ innenfor dette segmentet, sier Ove Rogne, daglig leder i Northern, i en pressemelding.

I snart 20 år har Northern, med sitt hovedkontor i Oslo, vært en aktør innen nordisk interiørdesign. 

Northern skiller seg ut som det eneste norske selskapet i sin kategori med hovedfokus på eksport av nordisk design. 

Med over 70 prosent  av salget rettet mot utenlandske markeder, ser selskapet nå mot ytterligere vekst utenfor Norges grenser.

– Etter snart to tiår som merkevare i en ganske tradisjonell bransje er det fort gjort å gå i ring. ANTI hjalp oss med å trekke essensen ut av markevaren og visjonene våre. De utfordret måten vi så på oss selv, og fornyet vårt visuelle uttrykk ved å presentere oss utad på en nyskapende og gøy, men også troverdig og samlende måte, sier Rudi Wulff, Designer og Creative Director i Northern, i pressemeldingen.

Sammen med Marius Størseth, E-Commerce Manager, har teamet hos Northern vært tett involvert i denne strategiprosessen, noe som har resultert i en tydeligere og mer konsistent merkevareprofil.

Northern har gjort det til sitt varemerke å bringe en del av Oslo til resten av verden. 

De skriver i pressemeldingen at ved å forankre merkevaren i den særegne «Oslo-viben» har Northern klart å utfordre de etablerte normene innen nordisk design, og skape produkter som bærer en tydelig signatur av hovedstadens unike kul-tur og estetikk.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS