TV-aksjonen velger Frend digital som teknologipartner
Frend skal utvikle to applikasjoner ved hjelp av no-code teknologi: en dedikert app for frivillige organisatorer og en for bøssebærere.
Siden 1974 har NRK TV-aksjonen samlet inn over 11 milliarder kroner med hjelp fra tusenvis av frivillige fra hele landet.
De tar nå et stort skritt inn i fremtiden med en grundig modernisering. For å gjøre innsamlingen mer effektiv og bedre organisere frivillige og bøssebærere, har TV-aksjonen valgt Frend Digital som sin teknologipartner.
Iselin Thoreid, teknisk ansvarlig for TV-aksjonen, er veldig fornøyd med valget av Frend Digital.
– Frend har gitt oss følelsen av å bli sett og hørt fra første møte. De er innovative, viser god forståelse for våre unike behov og kan levere skreddersydde løsninger som passer oss. Samarbeidsprosessen har vært veldig god så langt. Spesielt vil jeg trekke fram responstiden, de har hele veien vært tilgjengelige og raske på ballen, sier hun i en pressemelding.
Frend skal utvikle to applikasjoner ved hjelp av no-code teknologi: en dedikert app for frivillige organisatorer og en for bøssebærere.
Magnus Mysen Holm, leder for IT- og skyløsninger i Frend Digital, er stolt over samarbeidet.
– TV-aksjonen presenterer spennende teknologiske utfordringer for oss i Frend, og vi ser fram til å bidra til å forbedre opplevelsen for både frivillige og bøssebærere. Vår målsetting er å frigjøre tid og energi, slik at TV-aksjonen kan fokusere enda mer på selve innsamlingsarbeidet, sier han.
Frend Digital og TV-aksjonen har valgt å benytte no-code-verktøyet Appfarm for å utvikle begge appene.
– Appfarm sin teknologiske plattform imøtekommer alle behovene til TV-aksjonen, både på kort og lang sikt. I tillegg er plattformen unik i form av sikkerhet og at den er norsk, noe som gjør den ideell for TV-aksjonen, sier Holm.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no