Bybanen rundt Fyllingsdalen Terminal med linje 2 i trafikk langs traseen.
Bybanen er blitt dyrere å reise med. Det prøver Skyss å kommunisere til brukerene.

Skyss-reklame fra Apriil får kritikk i Bergen

Kundene er ikke imponert over hvordan prisøkningene blir kommunisert. 

Publisert

For andre gang på kort tid stiger prisene på kollektivtrafikken i landets nest største by. I fjor steg prisene fra 44 til 47 kroner  og nå stiger prisene videre til 49 kroner. 

Dette vekker oppmerksomhet i Bergen og nå prøver byens kollektivselskap, Skyss, å kommunisere prisene i en reklamekampanje som Apriil står bak.

Det skriver BA.

Avisen beskriver kampanjen som at Skyss prøver humoristisk å kommunisere prisøkningen ved hjelp av animerte kenguruer og gullfisker.

Men BA skriver at responsen på kampanjen som koster 165 000 kroner er lunken.

– Nei, ikke når prisen øker og du får en halvtime mindre for billettpengene. Kollektivtransport har blitt så dyrt at enkelte heller velger å kjøre bil. Smertegrensen min er for lengst nådd. Billettprisen burde vært maksimalt 25 kroner, synes Sanne Hannestad.

Trond Blindheim på sin side liker kampanjen.

– Å bruke fisker som prater kan kanskje skape litt oppmerksomhet hos de reisende, som ellers ville kikket ut vinduet eller skrollet på mobiltelefonene sine. Når et slikt innslag ruller og går får passasjerene sett budskapet mange ganger, som gjør at det fester seg, analyserer Blindheim.

Skyss svarer i saken at det er for dem at de reisende får med seg endringer som kan ha betydning for deres reisehverdag og at det da også viktig å fange blikket, noe kenguruene og gullfiskene forhåpentligvis kan bidra til.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS