Daglig leder i FOLL forlater reklamebransjen: – Tiden er kommet for å takke pent for meg
Eilif Kiland forlater reklamebransjen etter 12 år, og Silje Aasen overtar som ny daglig leder i FOLL.
Etter 12 år i reklamebyrået FOLL, tidligere kjent som Fjeldheim & Partners, takker Eilif Kiland for seg. Fra 1. januar trer han inn i rollen som Senior Forretningsutvikler i Infografikk.
– 12 år etter at jeg gikk inn døren hos Fjeldheim & Partners, først som konsulent, deretter som Digital direktør og så nesten 6 år som Daglig leder, er tiden kommet for å takke pent for meg til alle nåværende og tidligere kolleger i FOLL/Fjeldheim, skriver Kiland på LinkedIn.
Byrået ble startet i 2000 av Tomm Fjeldheim og har gjennomgått flere store endringer. Etter et generasjonsskifte i 2018 ble navnet endret til FOLL. Fjeldheim solgte seg ut i 2015, og Kiland har ledet omstillingen fra et fullservicebyrå med 35 ansatte til et spesialistbyrå med nå ni ansatte.
FOLL ble en del av Media Bergen i 2020, da konsernet utvidet sin satsing under paraplyen Apriil.
Med Kilands avgang går Silje Aasen inn som daglig leder. Aasen har vært en del av FOLL siden desember 2021 som senior prosjektleder og rådgiver.
– I FOLL er vi 9 hyggelige og engasjerte designere, kreatører og rådgivere med lang erfaring, som sammen utvikler konsepter som både selger og bygger merkevare, står det på selskapets nettsider.
For Kiland markerer jobbyttet et skifte ut av reklamebransjen. Han trekker fram muligheten til å kombinere alt han har lært de siste 25 årene som en viktig motivasjon for å vende tilbake til teknologi, hardware og varehandel – et område han kjenner godt fra tidligere.
– Nå forlater jeg reklamebransjen for å gjøre noe litt annet, men likevel ganske kjent fra før. Fra 1. januar er jeg Senior Forretningsutvikler i Infografikk – Norges beste B2B-leverandør av Apple.