Fra venstre: Byråleder Odd Rune Farsund, Einar Rustad Nilssen og Susanne Solberg, konstituert Director Operations i Publicis Kitchen.

Einar Rustad Nilssen blir strategisk rådgiver i Publicis Kitchen

– Jeg gleder meg til å bidra til et enda skarpere strategisk produkt, sier Rustad Nilssen, som sist kommer fra stillingen som strategidirektør i Apriil.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg fikk raskt et veldig godt inntrykk av teamet i Kitchen, og Odd Rune og jeg tenker mye likt rundt hva som skal til for å lykkes som reklamebyrå i fremtiden. Jeg har stor tro på Power of One-modellen, hvor strategi, kreativitet og teknologi samles i ett miljø til fordel for kundene, sier Rustad Nilssen i en pressemelding.

Det nyeste tilskuddet til Publicis’ strategi- og merkevaremiljø har 20 års erfaring med strategisk rådgivning og har hatt ansvar for store norske og internasjonale kunder innen bank, bil, dagligvare og energi. 

Før han jobbet i Apriil, har Rustad Nilssen blant annet vært byråleder og partner i MK.

– Jeg gleder meg til å bli en del av teamet og videreutvikle kundene. Blant annet blir det utrolig spennende å jobbe med MENY, som spiller en viktig rolle i norsk dagligvarehandel og står overfor strategiske utfordringer som jeg gleder meg til å bidra med å løse, fortsetter Rustad Nilssen, som blir en ny ressurs for strategi-produktet i Kitchen, og Publicis-huset for øvrig.

Etter å ha ansatt Anne Mari Hoff som ny strategisk rådgiver tidligere i høst, er Kitchen-sjefen godt fornøyd med å få enda en sterk senior med på laget:

– Einars styrker spenner fra strategisk innsikt til kreativ tenkning. Han har i tillegg en solid forretningsforståelse i bunn som kommer til å bli stadig viktigere for å sikre byråer og markedsavdelinger en plass rundt bordet der de viktige beslutningene blir tatt, sier Odd Rune Farsund, byråleder i Publicis Kitchen.

Nilssen er allerede på plass i Apotekergata 12. I tillegg til rollen som rådgiver og kundeleder, vil han fungere som en strategisk ressurs på tvers av byrået.

– Strategi handler ikke bare om tall, men å omformulere dette til innsikt som gir en tydelig retning. Jeg bruker mye tid på å forstå kundens forretningsmodell og utfordringer, og håper å bidra med min erfaring til å styrke det strategiske produktet på tvers av Publicis, avslutter Rustad Nilssen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS