Liv Maria Lien, kommunikasjonsrådgiver i Apriil PR Oslo.

SOMMERPRATEN

Liv Maria skal ut å jazze og ha 10-års reunion med Molderussen

Det blir en norsk sommer på kommunikasjonsrådgiveren i år.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Liv Maria Lien, kommunikasjonsrådgiver i Apriil PR Oslo, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer? 

– Det blir norsk sommer på meg i år! Blant annet skal jeg en tur hjem til Molde for å dra «ut å jazze» i Moldejazz-uka som vi sier der. Der blir det også en 10-års reunion med Molderussen 2014 (altså hæ, er det så lenge siden allerede?).

– Min første veldig gode venninne skal også gifte seg i slutten av august, så da blir det også et aldri så lite utdrikningslag og bryllup på meg – så det blir gøy! Ellers skal jeg bare kose meg med andre festivaler og sene sommerkvelder med fine folk.

– Hva er ditt beste sommerminne? 

– Jeg har jo blitt så glad i å reise alene, prøve nye ting og møte nye mennesker – så da må jeg nesten trekke frem fjorårets reise til en surfecamp i Portugal. Jeg hadde aldri hverken skatet eller surfet før, så det var skikkelig utfordrende og ut av komfortsona!

– Vi var godt over 100 folk på den campen og da blir man jo kjent med utrolig mange folk fra alle mulige steder i verden, så det kan jeg virkelig anbefale. Etter turen har jeg også x antall sofaer jeg kan sove på enten jeg reiser til New Zealand, Sveits, Canada eller Nederland.

– Favoritt-is gjennom tidene? 

– Jeg har alltid vært svak for Ben & Jerrys med cookie dough. Ellers må det bli en god softis med sjokoladestrø på en varm sommerdag. 

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden. 

– Jeg har virkelig troen på at vi kommer til å se mange unge stjerner fremover! Og hvis jeg får lov til å nevne to, så må det være jentene i MER Marketing, Maria og Kira, som jeg synes det er skikkelig gøy å følge reisen til å bygge et byrå på 100 dager på TikTok.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Det har vært mange fine kampanjer, men jeg heier på byråer som kaster seg rundt og kunder som våger å hekte seg på relevante trender. Derfor må jeg rett og slett bare nevne JCP PRAD sin kampanje med Anticimex og rottemenn. Det var spot on! 

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i din bransje? 

– Jeg tror det viktigste du kan gjøre er å vise til eksempler på at du kan faget ditt, litt mer «show, don't tell». For min del landet jeg jo min første byråjobb ved å blant annet vise til at jeg både kunne skape resultater, produsere og forstå hvordan sosiale medier fungerer gjennom Instagram-kontoen til hunden min. Han ble blant annet kontaktet av Eukanuba og fikk dem som fast sponsor bare et halvt år etter at kontoen var opprettet, som jo er litt stas.

– Ellers tenker jeg det er viktig være nysgjerrig og sulten på ny kunnskap, og få et godt nettverk i bransjen gjennom å få internships gjennom studiet, være på faglige eventer eller bare invitere noen til å ta en hyggelig kaffeprat.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Reality er min guilty pleasure og det er så mye jeg kunne tenkt meg å være med på dersom det ikke ble filmet, hehe! Men jeg tror det hadde vært veldig gøy å være med på «Sistemann ut» på grunn av mitt konkurranseinstinkt og alle de kreative konkurransene – man blir liksom dratt litt tilbake til barndommen kan jeg se for meg.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS