Publicis lanserer «Work Your World»: – Dette tar begrepet «hyttekontor» til nye høyder
– Vi har jobbet hardt med å finne ut hvordan vi kan gjøre «hybridverdenen» til en mulighet for alle.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Denne uken lanserer Publicis «Work Your World». Dett er et program som skal tilrettelegge for fleksibilitet og vekstmuligheter for alle ansatte.
Publicis er en byrågruppering med 160 ansatte som jobber i byråene Kitchen, Starcom og MSL. Globalt er Publicis i 130 land og har 80 000 ansatte.
– Vi har jobbet hardt med å finne ut hvordan vi kan gjøre «hybridverdenen» til en mulighet for alle i Publicis, - på en kreativ, innovativ og involverende måte. Vi vet at pandemien ikke er over og at verden kan stenge ned igjen når som helst. Men det er ingen grunn til å la det begrense våre perspektiver, vi skal fremover. Fordi krisen en dag vil ta slutt, og fordi vi skylder våre ansatte å gjøre deres erfaring i Publicis virkelig unik, sier Arthur Sadoun, global CEO i Publicis Groupe, i en pressemelding.
Snur det negative
Programmet «Work Your World» lanseres i januar neste år, og gjør det mulig å jobbe inntil seks uker i året med sine vanlige arbeidsoppgaver fra et hvilket som helst kontor i ett av flere enn 100 land der Publicis er etablert.
– Vi er i en krevende tid, men har også lært oss nye måter å jobbe på og fått større forventninger til fleksibilitet i arbeidslivet. Dette er et fantastisk initiativ, hvor vi snur noe av det negative vi har vært gjennom til noe positivt. Vi har søsterkontorer i over 100 markeder verden over, og dette gir ansatte en unik mulighet til å enkelt og trygt oppleve noe nytt og givende gjennom sin arbeidsdag hos oss. Man tar rett og slett med seg jobben sin til et annet kontor for en periode. Dette tar begrepet «hyttekontor» til nye høyder, sier Peder Mittet, som er CEO i Publicis i Norge.
«Work Your World» vil gå live i begynnelsen av 2022. Gjennom landingssiden på Publicis sin internplattform, Marcel vil ansatte få en rekke muligheter.
– En av fordelene med å ha over 80 000 kollegaer er mangfold både i form av kultur, kompetanse og perspektiver, og vi vil at alle ansatte skal ha nytte av å tilhøre nettverket. I praksis handler det om kompetanseheving, deling av inspirasjon og «best practice», jobbmuligheter og nå også om en enestående mulighet til å jobbe «remote» seks uker årlig, sier Beate Nybakken, som er ansvarlig for folk og talentutvikling i Publicis i Norge.