Crew Training (f.v) Magnus Gjerde (Master Trainer), Linn Børke (Partner i Askeladden & Co og instruktør), Julie Bergan (Kreativ leder) og Simen Jøraanstad (Daglig leder).

Julie Bergan lanserer treningssenter – bruker bare sosiale medier i markedsføringen

– Målet har vært at flest mulig skal sjekke oss ut, for så å dele opplevelsen på en organisk måte, heller enn de tradisjonelle reklameplakatene og boards.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nylig åpnet det nye treningskonseptet CREW Training i Waldemar Thranes gate i Oslo. Med på laget har de sanger og låtskriver Julie Bergan, og i løpet av de neste fem årene er ambisjonen å etablere totalt 30 sentre.

– Dette er en reise som begynte for halvannet år siden, forteller gründer og daglig leder i Crew Training Simen Jøraanstad til KOM24.

Crew Training er en del av Askeladden & Co, som i tillegg til å være investor også bidrar med støtte til funding, strategi og konseptutvikling, teknologi og markedsføring.

– Konseptmessig er tanken at medlemmene skal ha et godt og bredt utvalg av gruppetimer. På denne måten ser vi for oss å rekruttere fra andre nisjekonsepter, samt de tradisjonelle treningssentrene, sier ansvarlig for markedsføring og partner i Askeladden & Co, Tim Nilo til KOM24.

Markedsfører etter behov

Frem til nå har markedsføringen bestått av sosiale medier og da hovedsakelig Instagram. Der har fokuset vært på treningsopplevelsen og situasjoner i gruppetrenings øyeblikket.

Ansvarlig for markedsføring og partner i Askeladden & Co, Tim Nilo.

– Det har vært viktig å vise en bredde i det vi tilbyr fram til lansering. Målet har vært at flest mulig skal sjekke oss ut, for så å dele opplevelsen på en organisk måte, heller enn de tradisjonelle reklameplakatene og boards.

Tanken bak kanalvalg har vært å begrense seg til et tydelig geografisk nedslagsfelt og høy reklameoppmerksomhet.

– Og da falt valget på Instagram, i og med at vi begynner med ett senter. Da er det viktig å bli så kjent som mulig i området rundt Waldemar Thranes gate, og ikke nødvendigvis i resten av Oslo eller resten av landet for den del. Denne kanalen ble sammen med Facebook vurdert å ha størst gjennomslagskraft for Crew Training på nåværende tidspunkt.

Foreløpig er målet å forsette i sosiale medier, før eventuelle kampanjer skal bidra til videre vekst for oppstartssenteret, og realisere ambisjonen om et flertall nye lokasjoner.

– Vi markedsfører etter behov, og ser an hvordan trykket av nye kunde har vært på senteret. Vi føler allerede at vi har tatt en sterk posisjon, men utelukker ikke at det kan være nødvendig med flere tiltak for å appellere til flere potensielle medlemmer. Det aller beste er om folk kommer og prøver oss, er fornøyd med øktene våre, og forteller det til venner og familie.

– En lidenskap

Sanger og låtskriver Julie Bergan er medeier og kreativ leder i Crew Training. Hun har vært med fra starten, og er en sterk bidragsyter både til konseptet og konseptutviklingen.

– Jeg har alltid hatt en stor drøm om å åpne et treningssenter, så jeg kunne ikke vært mer takknemlig for å få være en del av dette. Ved siden av musikken har trening og fysisk aktivitet alltid vært min store lidenskap, så det har vært så utrolig lærerikt og spennende å kunne bruke kreativiteten min til å skape noe fra bunnen innenfor akkurat dette. Jeg er så utrolig stolt over hva vi har fått til, og ser fram til å fortsette å skape og utvikle mer i tiden som kommer!

Og det er ikke tilfeldig at det er en artist som Bergan som er med på laget.

– Det skal være gøy å trene. Og det skal være gøy å trene sammen med andre som en del av noe større. Slik vi ser det er det mange fellesnevnere mellom en konsert og en treningsøkt hos CREW, sier Jøraandstad.

Frem mot lanseringen ble det jobbet systematisk for å bygge opp en base mennesker som hadde kjennskap til Crew.

– Og der har Bergan spilt en stor rolle med sine følgere i sosiale medier. Julie har dokumentert hele prosessen. Dette har gitt oss et fantastisk momentum fra start, som vi kommer til å bygge videre på fremover.

Powered by Labrador CMS