Kimiya Sajjadi på Attention-festivalen.

Kimiya delte forlovelsen sin på LinkedIn: – Man må ha en god miks

Mener det er helt lov til å være mer personlig på plattformen.

Publisert

(Månefisken, Oslo): Under Attention-festivalen var Kimiya Sajjadi til stede for å snakke om hvordan man kan få en mer personlig tone på LinkedIn.

Sajjadi jobber til daglig med å bistå selskaper med mangfold og inkludering, og sto bak Basic Bitch-kampanjen gikk viralt på LinkedIn tidligere i år.

Selv har hun få grenser når det gjelder det å opptre personlig på plattformen.

– Jeg delte at jeg skulle forlove meg med LinkedIn-følgerne mine, før jeg sa fra til familien min. Og jeg gjorde det fordi jeg visste at det ville skape mye engasjement, sa Sajjadi fra scenen.

Kommer an på

Hun mener at det å bli mer personlig på LinkedIn er en naturlig del av utviklingen i sosiale medier.

– Instagram så også veldig annerledes ut før. Jeg tror ikke alle tenkte at den plattformen skulle konkurrere om oppmerksomheten vår med Netflix, slik den gjør nå. På samme måte har også LinkedIn utviklet seg. Nå får du både det faglige og det personlige i feeden din.

Men det å være med på denne utviklingen, er ikke for alle.

– Det kommer an på. Hvis du ikke er veldig utadvendt, passer det kanskje ikke å være det på LinkedIn heller.

– I tillegg må du lytte til følgerne dine. Blir det for mye personlige innlegg, må du lytte til dem, sa Sajjadi.

Hun mener det er viktigere å bli likt av målgruppen sin enn av alle som snubler innom profilen din.

– Finn balansen mellom hvem du er som person, hva som er målet ditt, og ikke slutt å legge ut faglige innlegg selv om du blir mer personlig. Man må ha en god miks.

Uprofesjonelt?

Sajjadi fortalte at flere har antydet til henne at de er redde for å bli oppfattet som uprofesjonell når de legger ut personlige oppdateringer.

Hun er ikke redd for dette.

– Når jeg legger ut personlige innlegg, får det tvert imot den effekten av kundene mine kommer nærmere meg. Jeg fikk flere meldinger fra kunder som sa «gratulerer med å være forlovet!».

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS