TRY Råd landet millionavtale med Kulturdirektoratet
Slo ut sju konkurrenter i kampen om kontrakten.
– Vi er kjempeglade for å få en fornyet tillit. Vi har hatt avtalen i fire år, så det å få fortsette å jobbe med dem er gledelig og inspirerende.
Det sier TRY Råd-sjef Stine Grøndahl Sesseng til KOM24.
Byrået har sikret seg en avtale verdt seks millioner kroner med Kulturdirektoratet.
Omfanget av avtalen åpner for flere ulike tjenester, men i hovedsak er det snakk om bistand til produksjon av større arrangementer og rådgivning og videoproduksjon for kampanjer knyttet til satsingsområder i strategien deres.
I tillegg kan det være aktuelt med noe rådgivning eksempelvis på effektmåling av vårt kommunikasjonarbeid og strategisk rådgivning på bruk av ulike kanaler.
Avtalen omfatter og strategier innen SoMe, medietrening og profilering.
I tildelingskriteriene er kvalitet vektlagt 70 prosent og pris 30 prosent.
Når det kommer til pris opplyser Kulturdirektoratet til KOM24 at den gjennomsnittlige prisøkningen på timeprisene har siden forrige avtaleoppstart økt med 34prosent.
Med tanke på at konsumprisindeksen har økt med 20 prosent er den reelle prisøkningen 14 prosent.
I tillegg til TRY Råd, kjempet og BOHR, JCP PRAD, Kopilot, Kulturmeglerne, Sannum & Bergestuen, Sensum og WergelandApenes om jobben.
– Vi digger å vinne. Det er ekstra gøy å vinne når det er en avtale vi har hatt og vi kan fortsette å vise at vi kan levere på den, sier hun.
Sesseng sier det er både motiverende og viktig å ha avtaler med offentlige kunder som har betydningsfulle samfunnsoppdrag.
Det gir dem blant annet forutsigbare rammer å jobbe utfra.
– Men det er og viktig å ha en god bredde i kundeporteføljen, understreker hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no