When Harry met Santa har rørt en hel verden.

POL og Posten med sin første nominasjon i Cannes Lions

Julekysset til Harry og Santa nominert i kategorien «Film Craft».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

(CANNES): Mandag ble det kjent at Postens julefilm «When Harry met Santa» er nominert i Cannes Lions, da nominasjonene i kategorien Film Craft ble sluppet.

Dette for øvrig den eneste norske nominasjonen mandag.

Filmen ble sluppet i november 2021 i forbindelse med markeringen om at det ikke lenger er straffbart å være homofil i Norge.

– Det var gøy, det var en god start på uken, sier Marius Eriksen, partner og strategisk rådgiver i POL til KOM24.

Han sier at å få en nominasjon i Cannes Lions er det som troner høyest av alle konkurranser de er med på.

– Det er der nede standarden settes når man ser på at det fantastiske som lages. Det er gullstandarden, sier han.

Pol er byrået bak Posten Norges julefilm, og julekysset mellom Harry og Santa er den tredje i rekken.

Filmen har blitt mye omtalt, både i inn- og utland og har sanket flere nominasjoner og priser.

Filmene er produsert av B-Reel Films og regissert av Sacarias Kiusalaas.

Eriksen legger ikke skjul på at den homofile nissen de lanserte før jul 2021 har betydd svært mye for byrået.

– Først og fremst har han betydd enormt mye for posten. Den har satt fart på hele den videre jobben med mangfold og integrering, sier han og peker på at Posten nå er en av hovedsponsorene av Pride og at de nå har lanserte et eget pridefrimerke.

– Den har og gjort noe oss. Det er litt rart når en julenisse følger oss gjennom hele året nå. Men i tillegg til oss har kreativiteten i Norge blomstret under korona, ser det med TRY og nord DDB, det er gøy å være del av dette, sier han og peker på nominasjonene som TRY Reklame og NORD DDB fikk på søndag.

Eriksen sier at POL har sendt inn filmen i flere kategorier og håper på flere nominasjoner senere i uken.

Tidligere har nissen blant annet stukket av med hovedprisen med ukonvensjonell reklamefilm under Gullblyanten, og gull i PR Week Global Awards.

Powered by Labrador CMS