Heidi Andersen, Tanja Appenzeller og Robert Baumann fra DNB feirer gullsuksessen med «UNG-milliarden» under MarTech Awards 2024.

DNB tar storeslem med to gull under MarTech Awards

– Dette er en seier for et langt og seigt arbeid!

Publisert

(Månefisken, Oslo): DNBs «UNG-milliarden» ble kveldens store vinner under MarTech Awards 2024, med gull i både kategorien «Datadrevet innsikt» og «B2C».

– Det er utrolig gøy, og dette er en seier for hele teamet – både markedsførere og teknologer. Et fantastisk samarbeid som har resultert i det vi ser her, sier Tanja Appenzeller, seksjonsleder for Customer Experience i DNB.

På de unges side

UNG-milliarden er en satsing rettet mot unge som ønsker å komme seg inn på boligmarkedet. Med høye krav til egenkapital opplever mange unge det som svært utfordrende å ta det første steget.

– Kjøpsprosessen er lang og krevende, og man trenger både kunnskap og god veiledning underveis. Vi har derfor utviklet en kundereise som guider de unge gjennom hele prosessen – vi er på deres side, sier Appenzeller.

Ved hjelp av avanserte prediksjonsmodeller, atferdsdata og skreddersydd kommunikasjon har kampanjen skapt en sømløs kundereise som dekker målgruppens behov fra start til slutt. Juryen la særlig vekt på dette i sin vurdering.

– Dette er et fremragende eksempel på hvordan data kan settes i sentrum for å forstå og støtte målgruppen på en enestående måte, uttalte juryen i kategorien «Datadrevet innsikt».

Langsiktig satsing

Gjennom kontinuerlig måling av kundereisen har DNB sett gode resultater av kampanjen. 

– Vi ser at ting konverterer godt, og målgruppen har respondert veldig bra, sier Appenzeller.

Utviklingen av kampanjen har vært en omfattende prosess som involverer kryssfunksjonelle team med både markedsførere og teknologer. Anerkjennelsen fra MarTech Awards betyr mye for DNB, ifølge Appenzeller.

– Vi har jobbet strukturert over lang tid med hele kundereisen, og dette er en seier for et langt og seigt arbeid!

– Vi skal fortsette å være banken for de unge og bygge videre på denne suksessen. Målet er å hjelpe flere unge inn på boligmarkedet og realisere boligdrømmen, sier Appenzeller.

Kampanjen utmerket seg også i «B2C»-kategorien, der juryen trakk fram hvordan DNB har brukt teknologiske løsninger til å identifisere individuelle behov og segmentere målgruppen for målrettet oppfølging. Kombinasjonen av kreativitet og teknologi fikk særlig ros.

– I sum er dette en soleklar vinner, konkluderte juryen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS