Hanne-Lene Dahlgren på den offisielle åpningen av Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden.

Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren 

- Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd

Publisert

I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». 

Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene i Narvesen sine butikker.

Strekker seg etter de nye kostrådene

Samarbeidet med Dahlgren er en del av en større satsning på et grønnere og mer bærekraftig mattilbud i Narvesen sine butikker.

Edamamewrap og hummus briks utviklet i samarbeid med Hanne-Lene Dahlgren, Team Tomorrow og BAMA.

Produktene er utviklet i tråd med de nye nasjonale kostrådene, lagt frem av Helsedirektoratet under Arendalsuka, med fokus på økt inntak av mat fra planteriket, grove brød- og fullkornsprodukter, samt mer frukt og grønt.

- Det gleder mitt mat- og fremtidshjerte stort at Narvesen setter sunnhet på farta på kartet! Samarbeidet har vært, og er, utrolig givende fordi alle parter virkelig vil endre noe. Det er nettopp det vi trenger; ekte smaksengasjement fra de som har makten til å hjelpe forbruker å velge grønnere, forteller Hanne-Lene Dahlgren i en pressemelding.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS