Det er ikke første gang Sparebanken Vest lager en film i forbindelse med kundeutbytte, men det er første gang de personaliserer den på denne måten.

Sparebanken Vest deler ut over én milliard i kunde­utbytte til kundene – lager film med Trigger

For femte gang deler Sparebanken Vest ut kundeutbytte til sine kunder. Hvor mye kundene får i utbytte blir kommunisert i en personalisert video.

Publisert

– Vi ønsker at folk skal kjenne på følelsen et kundeutbytte virkelig gir. Å personalisere summene folk får mener vi er god og riktig bruk av teknologien, sier merkevaresjef i Sparebanken Vest, Øyvind Harkestad, i en pressemelding. 

En gjennomsnitts boliglånskunde i Sparebanken Vest kan få 8760 kroner i kundeutbytte rett inn på konto i april. Et par som hadde fire millioner kroner i boliglån i 2023, kan få 17 720 kroner i kundeutbytte nå i vår.

– Vi deler overskuddet med kundene våre. Det er ekstra kjekt å kunne dele ut kundeutbytte nå som så mange merker prisstigningen godt på lommeboken, sier Tonje Marie Schreiner, markedsdirektør i Sparebanken Vest.

Tilpasset sum og lokalkontor

De første personaliserte filmen ble sendt ut fredag 22. mars. Foruten at kundene får presentert summen de får rett inn på konto, er filmen også tilpasset hvilken bank og lokalkontor kunden hører til.

I tillegg får kunden vite hvor mye de totalt har fått i kundeutbytte i løpet av kundeforholdet sitt.

Det er Trigger som har utviklet filmen i samarbeid med Sølvrev og Sparebanken Vest. Kreativ leder i Trigger, Bjørnar Thorsen forteller at de var opptatt av å gjøre et stort, og for mange uforståelig, beløp personlig.

– Én milliard kroner er vanvittig mye penger og et beløp de færreste av oss klarer å relatere oss til. Ved å gjøre beløpet personlig blir budskapet også mer relevant, og det er lettere for folk å ta innover seg hvor mye Sparebanken Vest gir tilbake til kundene og allmennyttige formål, sier Thorsen.

Det er ikke første gang Sparebanken Vest lager en film i forbindelse med kundeutbytte, men det er første gang de personaliserer den på denne måten. Øyvind Harkestad tror grepet vil falle i god smak hos kundene.

– Vi bruker ikke personalisering bare for å bruke det, vi gjør det fordi det beriker budskapet. Vi er en sparebank som gir tilbake til kundene og samfunnet, og da er det ikke noen bedre måte å gjøre det på enn å vise kundene hvor stor del av kaken de får.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS