Miljøagentene rister i utdaterte holdninger i sin nye satsing rettet mot norske foreldre og besteforeldre.

Miljøagentene refser voksne holdninger

Kampanjen går på sosiale medier og har overskriften «Voksne har ikke alltid rett».

Publisert

Mange vil huske Miljøagentenes kampanje «Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet» fra 2009. 

Nå er barnas egen miljøvernorganisasjon aktuell med ny kampanje inspirert blant annet av voksnes kommentarer på nett.

Idé og gjennomføring er ved Ramp, Snakk Kommunikasjons avdeling for barn og unge.

– Barn og unges engasjement for miljø og klima er viktigere enn noen gang. Den harde retorikken og feilinformasjonen enkelte voksne fortsatt tillater seg å spre på nett og i sosiale medier vitner om viktigheten av å legge til rette for at barnas egne meninger, – og fornuftige tanker om fremtiden når fram i samfunnet, sier Signe Lindbråten, sjefagent i Miljøagentene, i en pressemelding. 

Byråleder Stian Barsnes-Simonsen i Ramp sier at de unge miljøagentene selv har vært aktivt med på å lage den nye kampanjen som bygger på organisasjonens nye og spissede barnestrategi.

Miljøagentene er krystallklare på å inkludere sine egne aktive medlemmer i kampanjen. 

– Skuespillerne er selv miljøagenter og noen av de 10 000 medlemmene i organisasjonen som brenner for temaet og budskapet de formidler. Kampanjen er et glimrende eksempel på reell barnemedvirkning, sier han.

Powered by Labrador CMS