Haakon Dahl gir seg som sjef i Publicis Kitchen etter 21 år
Skal få nye oppgaver.
– Det er en tid for alt. Dette er en plan og en tanke som har modnet seg over tid, helt siden vi fusjonerte Publicis-byråene i Norge. Når vi har lagt bak oss et år med historisk høy vekst, gull i Gullblyanten og flere store nye kunder, da er det også det beste tidspunktet for å planlegge å gi stafettpinnen videre, sier Haakon Dahl i en pressemelding.
Dahl har vært leder for Kitchen helt siden han og Bjørn
Polmar startet byrået i 2002. Nå varsler han at tiden som kjøkkensjef snart er over.
Dahl vil fortsette å lede Kitchen inntil en erstatter er på plass. Deretter vil han gå inn i en rolle som kundedirektør i Publicis, med ansvar for å ivareta noen av de største kundene på tvers av Kitchen, Starcom og MSL.
Bjørn
Polmar vil samtidig gå inn i en ny rolle som driftsdirektør (COO) i
Publicis.
– Etter over 20 år med fokus på drift av Kitchen ser jeg frem til å bruke erfaringen min til utvikling og drift av større deler av selskapet, sier Bjørn Polmar.
Publicis-sjef Peder Mittet sier at dette er en anledning til å fornye seg.
– Haakon og Bjørn har lagt ned en imponerende innsats for Kitchen og
Publicis, og har en høy stjerne både hos kolleger og kunder. De har en erfaring som nå enda flere vil få glede av. Jeg er glad for at vi sikrer kontinuitet samtidig som vi naturlig nok også benytter en slik anledning til å fornye oss, sier han i pressemeldingen.
Jakten på Dahls etterfølger og altså ny sjef i Kitchen er nå i full gang. De skriver i pressemekldingen at den nye byrålederen skal få frie tøyler til å videreutvikle Kitchen.
– Både Bjørn og jeg har vært lenge nok i bransjen til å vite hvor viktig det er å slippe nye krefter opp og frem. Jeg skal bidra med alt jeg kan, men også kjenne min besøkelsestid, når den tid kommer. Og så gleder jeg meg til å jobbe enda mer med ambisiøse kunder som tror at kreativitet kan skape endring og vekst. Slike kunder har vi mange av, så jeg får nok å henge fingrene i, sier Haakon Dahl.